[Epitesz-barkacs] Fw: betorok ellen?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Feb. 28., V, 17:27:55 CET

Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2010.02.28. 17:16:20 +1h-kor írta:

> olyasmit olvastam, hogy csak csíp, ha 1mA van (10-20ezer Volt mellett is)
> akkor nem emberölő lesz a ketyere.
>
> szóval (ha jól értelmezem) nem a voltok számítanak igazán, hanem a
> milliamperek?

~~~~~~~~~
A tipikus nagyfeszültségű demonstrációs kisérleteknél használt tesla
induktorok mA-nél nagyobb áramot nem tudnak leadni, ezért nem annyira
veszélyesek. Ráadásul nagyfrekvenciájú váltóáramot állítanak elő, néhány x
10kHz felett az idegek működését pedig már nem befolyásolja ezért csak a
hőtermelése jelent veszélyt. 42kV * 1mA = 42W, ezt a hőterhelést a szervezet
rövid ideig károsodás nélkül elviseli

http://hup.hu/node/32844
~~~~~~~~