[Epitesz-barkacs] Fw: betorok ellen?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Feb. 28., V, 20:32:29 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> A tipikus nagyfeszültségű demonstrációs kisérleteknél használt tesla
> induktorok mA-nél nagyobb áramot nem tudnak leadni, ezért nem annyira
> veszélyesek. Ráadásul nagyfrekvenciájú váltóáramot állítanak elő,
> néhány x
> 10kHz felett az idegek működését pedig már nem befolyásolja ezért
> csak a
> hőtermelése jelent veszélyt. 42kV * 1mA = 42W, ezt a hőterhelést a
> szervezet
> rövid ideig károsodás nélkül elviseli

Aki ezt leírta, még nem nyúlt hozzá néhánytíz kHz-hez. :-) A teljesítményszámítás
is hibás.

20-50 kHz olyan piszkosul ráz még, hogy ihaj. Ott még nincs ez a bőrhatás, hogy
csak a felületen mászkál az áram, illetve, ha van is belőle valami, hááát, az
bakfity. Úgy átüti a bőrt az ember ujján, mint amikor sikerül két fázis közé
nyúlni. Sőt, rosszabb is, mert - főleg, ha négyszög - még a szigetelt talpú cipő
se segít. Az embernek van saját kapacitása, nagyságrendileg 100pF, ami miatt egy
250V-os 20kHz-es színusz is több, mint 3mA-rel nyomul be az érintési ponton.
Emmegmá nagyon szar érzés. Ha ráadásul négyszögről van szó, amiben magasabb
frekijű összetevők is vannak, az már olyan szar, hogy az ember erősen meggondolja,
hogy ott nyúlkáljon. (Én ezért kényszerültem infra hőmérőt venni, mert muszáj volt
a fesz alatti félvezetőkről valami hőfokbeli állapotot érzékelni, és akármilyen
óvatosan is piszkáltam az ujjammal, lépten-nyomon sikerült hozzáérni valamihez,
ami jól odavert. Pedig a végén már hokedlin térdeltem. :-) Na de hát kapac az
kapac, a tapizód módszert meghagytam a kisfesz cumóknál.

hjozsi

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4903 (20100228) __________

http://www.eset.hu