[Epitesz-barkacs] 0.68uF/400V Re: modern hutogep elektronika?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 1., P, 14:33:04 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> laikusként arra gondolok, hogy hallottam(?)/olvastam(?) nullaátmenet
> ketyeréről
> vagy túl drága lenne?

Nem tudom, de a probléma biztos, hogy enélkül is megoldható.

> igazán szomorú, hogy egy ilyen, kívülről tiszteletreméltó,
> belülről ( HT49R50A-1   LCD Type 8-Bit MCU  Holtek Semiconductor Inc
> Site www.holtek.com ) "nem semmi" ketyerében felhalmozott
> tudást szarrávernek egy 15ohmos ellenállással ami 21A bekapcsolási
> terheléssel egy 1A-rel terhelhető diódát is elröppent :-(

Megnéztem az adatlapját, valszleg azt nem röppentette el. Ugyanis az
1N400x sorozat nem ismétlődő csúcsárama, amit kibír, az 30A. Méghozzá
effektív, és egy teljes félszínuszra vonatkozik, igaz, hogy a 60Hz-esre.
Itt meg egy RC=15*0,68e-6=10us-os időállandóval csökkenő impulzusról van
csak szó.

Még az is lehet, hogy a zener is kibírta, csak ezt nagyon hozzávetőlegesen
lehet csak kiszámolni. Katalógusadat jobb lenne. Nem lehet tudni, mekkora
az az anyagmennyiség, amit a pluzus direktben melegít.

Szóval nem kell ítéletet mondani még róla, lehet, hogy csak valami más
szállt el. A pluszosban a kondihiba tipushibának tekinthető, valszleg
ezért adták leértékelve a plusban. Rengeteg embernél mehetett tönkre, és
dobhatták ki, kivéve az elektro listát olvasó tagokat, akik megjavították.

Tényleg, múltkor írtad, hogy bedobod a tippre, hogy keresel ilyenből
hibásat. Jött bárhonnan is válasz?