[Epitesz-barkacs] SOS termisztor SOS

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 1., P, 23:21:59 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Bocs nálam az egyértelműan NTC-t jelent, amikor a szakkifejezéseket
> tanultam, PTC-ről még hallani is alig lehetett.

Hm. Pedig a ptc-k is jó régiek, én a 70-es években találkoztam velük. Sőt,
én meg az ntc-kkel nem, bár tudtam róla, hogy vannak. Mi a gyárban
hővédelemre használtuk. 85 fok környékén kis tartományban felment az
ellenállásuk pár nagyságrendet. Ezért gondoltam, hogy itt is ez lehetett,
mert szakadásra állt le a kazán. Ha a ptc marha forró, többszáz kohmig
felmegy az ellenállása, tehát mintha szakadás lenne.

Persze lehet, hogy itt pont fordítva kell gondolkodni, ha nem meleg a
kémény, akkor nincs égés, valami gond van. Szakadás=űrbéli hideg van. :-)

> Ez történt.
> Van a füstgáz érzékelőn kívül az előremenő és visszajövő fűtővízen is
> egy-egy ugyanilyen termisztor. A visszatérőt feltettem a füstgázra és
> a helyére tettem egy 6k8-at.
> Azóta megy a kazán.

Megnyugtató, nincs lelkifurdalásom, hogy nem kezdtem el vadul keresgélni.
:-)

> Szerintem akkor bolondulhat meg - és tilthat le - ha úgy érzi, hogy
> az előremenő hőmérséklete alacsonyabb, mint a visszatérő.
> Meglátom reggelre, hosszabb leállás után előállhat ez a helyzet.

Ha így lenne, tehetsz a visszatérő helyére egy még alacsonyabb értékű R-t.