[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 4., H, 11:13:02 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> gondolom az xp-t már újabb gépen használod, mint a win95-öt

Persze, gépváltás volt az oka főleg, mert a régi 486-oson már igencsak
lassúnak bizonyult, sőt, mivel semmiféle vírusvédelem se volt sok évig
(!!), sikerült beszednem valami víruskát, amitől még mindig működött, csak
elkezdett baromságokat is művelni. Idegen gépen lementették a winyó
tartalmát, az újra rá lett rakva. Elsőre nem is lett jó minden, mert a
winyó meghibásodott elég hamar, aztán kicserélték, azóta minden jó megint.

Korábban a 386-oson a win3.1 is sokáig ment megelégedéssel (számomra).

> arra gondolok, az xp-hez bementél egy boltba, kiválasztottál egy gépet,

Nem így volt, hanem az elektro listán egy ezzel foglalkozó srácot néztem
ki, akinek vállalkozása van erre, és megbeszéltünk egy konfigot, ő
összeállította, még el is hozta, megmutatott pár dolgot (mert nekem az xp
rohadtul ismeretlen volt, akkor láttam először ilyet), és kész. Aztán
rendeltem az adsl-t, amit már magamnak kellett összetákolnom működőre.

Na de nem értem, ha boltban veszem, az jó, más meg maga rakja fel, az nem
jó, miért kell akkor így csinálni? Nem ez az ábra. Én azt látom, hogy aki
maga csinálja, az ért is hozzá, míg én rohadtul nem. Sosem turkáltam
biosban, registry-ben (igazán máig se tudom, hogy ez utóbbi mi a frász
is), és a gép megy.

> nálam (és talán többönknek is) a fokozatos gépfejlesztés okozott néha
> gondot,
> leginkább a  pénzügyi háttér erre költhető kis része volt az ok. :-(

Nem hiszem. Akik értenek hozzá, azoknak mindig jobb cuccuk van, mindig
előrébb járnak hardverben is, mint egy mezei júzer. Amikor én még mindig a
486-ost bűvöltem egy 33,6-os modemmel, már mindenkinek valami pentiumja
meg a frász tudja, mije volt már.

> az öreg monitor öreg kártyával új alaplapon
> a régi vinyót cserélve, kiegészítve  nagyobbra,

Na jó, ha valaki különösebb hozzáértés nélkül gányolgat, ott
előfordulhatnak nagy összeakadások.

> gondolom ezek a élmények nálad nem voltak

Nem hát, mert sosem vágtam bele ilyen mélyebb buherálásba. Modem vagy
valami más hardver telepítése persze volt, printer, szkenner, külső winyó
(biztonsági mentésre), de ez minden.

Talán még valami: sosem vagyok türelmetlen, tehát ha csinál valamit a gép,
nem csapkodom összevissza a billentyűket. Mindig kivárom, míg befejezi.
Ezt tanácsoltam régebben egy még nálam is kevésbé hozzáértőnek, és neki is
elég  hibátlanul működik a rendszere, ami viszont eléggé szedett-vedett,
nem úgy állíttatta össze, mint én.
Valamint olvasok tippeket. Pl hogy korlátos, hogy a levelező mennyi
levelet vagy mekkora méretű fájlt tud kezelni egyszerre. Ezért pl
szétrakom a leveleket, nem pedig azt teszem, amibe sokaknak beletört a
bicsakja, hogy van a beérkezett üzenetek mappa, amiben már 2milliárd levél
van, és csodálkozik, hogy egyszercsak kakukk.

Ja, és fizetős vírusirtó is van, mert nem tudok angoluk, hogy egy
ingyenest jól tudjak használni. Sokan cikizik ezt a nodot, nekem mégis
valahogy bejött. Az xp frissítéseket is állandóan engedtem. Nagyon vad
helyeket nem látogatok, lehet, hogy ez is számít. (Szex, porno oldalak
azért vannak, amiket néha megnézek.)