[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 4., H, 16:34:00 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Bill Gates szavaival  "as is"  ( talán "megtekintett állapotban" ? )
> de inkább "ezt kaptad a pénzedért, örülj neki és befogod a pofád"

Sosem értettem ezt a hozzáállást. Kötelező megvenni? Nem? Akkor meg?

Ha egy ilyen rendszert, mint az xp, valaki nekifogna 10ezer példányú
eladásra számítva kifejleszteni úgy, hogy az aztán semmi problémát nem
tartalmaz, és ennyiért árulja, akkor hason csúszva talpat csókolok neki.

Nincs bajom azzal, ha valakinek nem tetszik, meg mást szívesebben használ,
de tessék már tisztán látni azt, hogy amíg nem volt win, addig a
számítástechnika a közember számára hozzáférhetetlen volt. Egyszerűen
senki más nem akart gondolni a mezei júzerre, teljesen belterjes volt.
Nekem még a dos is ilyen volt, a parancs-soraival szarozni, papírra felírt
mindenféle kapcsolókkal vagy mikkel bajlódni, mert képtelen voltam
megjegyezni...
Ez a gyűlölt fazon megoldotta, hogy egy laikus is tud számítógépet
használni.

Mások is megoldották persze, de nem így! Pl egy tv, egy mobiltelefon, egy
kenyérsütő vagy bármi, amiben van proci, az is laikusoknak van, de közük
nincs a programhasználathoz. Semmit nem installálhatnak, változtathatnak,
manipulálhatnak... csak a kezelőszerveken át használhatják a beépített
funkciókat.

Állt a zászló a többieknek is, hogy ilyesmit csináljanak. Miért nem
tették? Ha meg tették, mér volt sokkal drágább? Pl az OS vagy hogy hívják?
Lehet, hogy a win szar volt a többiekhez képest mindig, de úgy tűnik,
annyira volt megfelelő, hogy ezt vegyék, és működjön.
Aki meg a szolgáltatásban dolgozik, és annak ellenére kell neki ezzel
gyötrődnie (megoldani az egyszerű felhasználók piti problémáit), hogy
rühelli, az menjen mást csinálni. Nem kötelező semmi a winnel
kapcsolatban. Főleg ma már, amikor van linuxból is százezer féle.

Egy ferrariból sem szokás kiszólni, és leugatni a fordost, trabantost.
Kinek erre, kinek arra telik úgy anyagilag, mint agyilag. Én nem merek pl
linuxba belevágni úgy, hogy leirtom innen az xp-t... Másik géppel meg
pláne nincs kedvem bajlódni nulláról. Ha nem lenne win, még mindig max
manager kalkulátorral szaroznék csak.