[Epitesz-barkacs] fűtés nyomásvesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 4., H, 16:42:49 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> A radiátorok bekötő szerelvénye mindkét ágon elzárható, gyakran
> imbuszkulccsal.

Hááát, nem mindig, bár ez a célszerű.

> Szerintem nem csillagpontosan szerelték a gerincvezetéket, hanem
> buszosan,

Digitálisan gondokodó embereket nem szabad a víz-fűtésrendszer közelébe
engedni. :-)

> ezért látható csak a két ágban a főelzáró, ami leginkább
> arra van, hogy készülék javítás esetén ne kelljen az egész rendszert
> leengedni.

Szerintem meg azért, mert mivel ronda műszaki létesítmény egy ilyen, egy
nő nem képes elfogadni a látványt, tehát úgy csináltatja, hogy be lehessen
csempézni, el lehessen falazni...

> Ha a burkolt felületen érzékelhető a csövek nyomvonala, mint melegebb
> felület, egy infrahőmérővel, de még inkább thermokamerával látszania
> kéne, ha valahol melegvizes tócsa keletkezik. Azért erre se vennék
> mérget néhány centi betonon át :-(

Szerintem nem nagyon. Maga a cső még talppal is érezhető, de ha szétterjed
nem túl nagy mennyiségű víz, az max attól látszana a hőkamerán, hogy
párolgás miatt hidegebb a környezeténél. Hacsaknem a vizes anyag jobban
vezeti a hőt.