[Epitesz-barkacs] vorosrez festes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jan. 5., K, 14:16:25 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.01.05. 12:26:48 +1h-kor írta:

> Egy cégnek szállítottam nagy áramforrást. Mivel 5kA-es volt, a bekötés
> pólusonként dupla 120x10-es réz sinekkel történt. A dög kültéren áll, és L
> alakban kb 2m-t kellett a falig vezetni, a többi már bent van.
>
> Hát ők eltitkolták! :-) Azaz valami csomagolópapírral betekerték, és

ha lenne réz ereszcsatornám, addigra már lenne érzékelők és egy -két
géppuskafészek is :-)

> vízállóvá tették vmi fóliával. Mert hogy bejöhetnek, és ellophatják.
>
> Én amúgy nem igazán értem, minek egy esőcsatornának rézből lennie, de nem
> kell nekem mindent értenem. Látványosabb, az biztos. Templomokon is vannak

Réz ereszcsatorna
A vörösréz felhasználása az építőiparban nagy múltra tekint vissza. Az
építőmesterek már évszázadokkal ezelőtt is nagyra becsülték ezt a
nyersanyagot, kiváló műszaki tulajdonságai, egyedülálló tartóssága miatt. A
réz az idő folyamán fényes zöld patinát képez. A patina kialakulása a réz azon
tulajdonságán alapszik, hogy felületén a légköri hatások következtében
ellenálló, tartós és környezetünkre ártalmatlan védőréteg alakul ki. Az
először fényes felületen egyre sötétebb barna oxidréteg képződik, majd néhány
év után a rézre jellemző nemes zöld patinává alakul, ami különleges
megjelenést kölcsönöz házunknak.