[Epitesz-barkacs] vorosrez festes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 5., K, 15:18:59 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Még a nagy rézáremelkedés előtt volt. Egy év alatt bebarnult, de
> zöldülni még nem kezdett. Szerintem hamarabb zöldül olyan környéken,
> ahol sokat fűtenek szénnel, vagy magas kéntartalmú olajjal, amitől
> lokálisan savasabb a csapadék, ill. a lecsapódó pára.

Ez nem a piacnál lévő templom volt véletlenül?
(A szemközti szomszédom jeleskedett valamit a témában, talán ismered is
őket személyesen.)

Van a zöldülés elkerülése témában egy másik elképzelésem is: ha a savas
eső tartalmaz valamit a salétromsav összetevőiből, akkor az jelentősen
szépítheti a rezet - némi anyagfogyás kíséretében. :-)

Ha meg sósav összetevőket, az csodásan leviszi a rézről az oxidokat.