[Epitesz-barkacs] thermobox

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Jan. 6., Sze, 00:59:02 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.01.05. 22:54:32 +1h-kor írta:

> Nem tudom, de csinálni mindent lehet. :-)
> Csak nem be akarsz költözni egy ilyenbe fűtésmegtakarítási célból?

csak meditálgatok meg számítgatok, meg rajzolgatok

a levegős klíma 2,6kW -os  (800W elektromos teljesítményfelvétel)
egy önálló családi ház (amit a szél körbefúj) eléggé kevés egy egész
( körbeszigeteletlen ) ház kifűtéséhez.

igaz, hogy külső +10 mellett egy szintet kifűtene, de -10 mellett
csak 1 szobát (még ha a 800W felvételt 1000W-ig engeded )

ha meg már csak 1 szobát tudsz kifűteni, és a többi a fűtött szoba
hulladékhőjével temperálódik legalább fagymentesre, akkor már a
Vajk  említette "bivakolás"-hoz  hasonló helyzet állhat elő
(és jó, ha 1 szobát ki tudnak fűteni sok helyen)

és ehhez is kell 24óra x 800W x 30 nap x 48Ft/kWh  mellett
ez is legalább  24 * 0,8 * 30 * 48 = 27648 Ft/hó villanyköltség

egy ekkora összegből 10cm hungarocellel dryvit rendszerben
munkadíj nélkül  kb 8m2 -t lehetne hőszigetelni, így  25hónap
alatt 200m2 függőleges hőszigetelés, és kb 25hónap alatt
100m2 ferde hőszigetelés anyaga "termelődne ki" ,

ha  egy qrvakemény fűtésmegtakarítással 8 fűtési szezonban
kb 48hónap alatt  megtakarítanám. Szóval ez nem lenne valami
nagy élmény :-(

szóval meditálgatok...