[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 6., Sze, 01:21:33 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a levegős klíma 2,6kW -os  (800W elektromos teljesítményfelvétel)
> egy önálló családi ház (amit a szél körbefúj) eléggé kevés egy egész
> ( körbeszigeteletlen ) ház kifűtéséhez.

Ez igaz.

> igaz, hogy külső +10 mellett egy szintet kifűtene, de -10 mellett
> csak 1 szobát (még ha a 800W felvételt 1000W-ig engeded )

Úgy nem nagyon működik, de egész családi ház kifűtése, ha mittudomén 15
centi hungarocellel van valami üreges téglafal vagy ytong szigetelve,
akkor lehet, hogy hőntartásra elég a 2,8kW bőven.

Röpke számítás (tudom, durva). Legyen 40m a kerület, és 6m az
átlagmagasság, 140m2 a tető, összesen az 380 m2.
Legyen a hungarocell 0,,04 W/mK, és ne számoljunk nyílás-zárót, de a
téglát sem, mint szigetelő réteg.
Ekkor 30 fokos túlhőmérséklet mellett 30*0,04*380=456W jön ki!! :-) Szóval
még lájtos üzemben is elég lenne a klímád. (Most hagyjuk, hogy hogyan fűt
minden helyiséget, megoldható.)

A szokásosabb 10 centinél ennek a másfélszerese, azaz 680W körüli jön ki.

Látszik, hogy mivel a tények nem igazán igazolnak ilyesmit, a lényeg a
légcsere meg a nyílás-zárókon kimenő hő. Ha ez meg van oldva, és van a
házban hulladékhő is (főzés, emberek, egyéb energiafogyasztók hője), az
eredmény nem lehet szar.

Itt, ha volna kedvük, legalább 2 embernek van igaz, hogy jóval nagyobb
ilyen háza (10 centi vagy több hungarocell), tudnának gázfogyasztási
adatokat mondani.

> ha meg már csak 1 szobát tudsz kifűteni, és a többi a fűtött szoba
> hulladékhőjével temperálódik legalább fagymentesre, akkor már a
> Vajk  említette "bivakolás"-hoz  hasonló helyzet állhat elő
> (és jó, ha 1 szobát ki tudnak fűteni sok helyen)

Szerintem ez egy elég vacak módi. A nem fűtött helyiségek, amik egy
légtérrel bírnak a fűtöttekkel, erősen párásodni fognak. Valamint a
hőveszteség a fűtött helyiségben elég nagy, mert a köztes falak ugye nem
hőszigeteltek.

> ha  egy qrvakemény fűtésmegtakarítással 8 fűtési szezonban
> kb 48hónap alatt  megtakarítanám. Szóval ez nem lenne valami
> nagy élmény :-(
>
> szóval meditálgatok...

Szóval elég rosszul meditálsz. Ma már, és egyre inkább megérné a baromi
vastag szigetelések alkalmazása (15-25 centi hungarocell), valamint a 3-4
rétegű, nagymolekulájú gázzal töltött üvegablakoké, meg a hővisszanyerős
szellőzőké, meg a benapozás javításáé (úgy, hogy nyáron ne legyen hatásos,
tehát magasról jövő napfény árnyékolása).... Már eléggé kiveséztük
régebben. (És még jöhetnek a többi technikai megoldások, napkollektorok és
társaik.)