[Epitesz-barkacs] thermobox

ki vala kivala at vipmail.hu
2010. Jan. 6., Sze, 10:49:39 CET

>kb 48hónap alatt  megtakarítanám. Szóval ez nem lenne valami
 >nagy élmény :-(
 >
 >szóval meditálgatok...

Szerintem meg nem olyan rossz élmény az...

(Tetszik az a gondolatmenet, amit egy passzívházzal kapcsolatban hallottam:
mikor térül meg az a bőrkabát amit fölveszünk, vagy a Merci a Suzukival szemben?)

az emberek azonnal a megtérülést számolják
-komfortérzet?
-unokáinksemfogjáklátni?

Ezeket lehet vitatni, de azt nem, hogy számoljuk bele az értéknövekedését az ingatlannak, és a megtérülésnél figyelembe kell venni, hogy a 48hónap alatt nem biztos, hogy nem fog emelkedni az energiahordozók ára, míg a szigetelés sokáig valószínűleg nem kér enni.
Igaz hogy egyszerre bele kell tolni az árát, meg ha ebből lottót vennék és nyernék még a hajam is lehetne korpás, az sem zavarna, meg ha befektetném kiforoghatná (meg el is bukhatnám egy gazdasági válságban)

Tehát én a 15cm-en gondolkodom a falamra (Porotherm38NF) pedig sokan feleslegesnek tartják erre. A látszógerendás fafödémen 30cm üveggyapot van és 2. éve egy Praktikeres (50eFt) kályhám van gépi légcserével (utálom a radiátort látni).
Már apósom sem tart annyira hülyének (nincs a gáz bevezetve) amikor 2,5 éve (nyáron) megvettem a tüzifát 40q=80000Ft, és az idén annak a második felével tüzelek és szárad a jövő évi 20q (idei vásárlás).
Ha azt nézzük tavaly a teljes téli fűtésem 40eFt volt. Náluk meg apáméknál volt olyan hónap, amikor majdnem 60.
Amikor már fárasztó lesz a fát hasogatni (most vagyok 39) veszek egy bálás mindenevőt, amibe hasogatás nélkül megy a fa.

Szó mi szó a 48 hónapot átgondolnám... (lábazatot nem számoltál)

 Indamail a nagyoknak!

 Nagy láda a leveleknek, óriáscsatolmány a barátoknak!

 Indamailezz Te is!