[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 6., Sze, 17:19:06 CET

gyapo wrote:

> [...]
> meg, hogy mi kell a mezei usereknek, akiket sosem
> fog erdekelni, hogy mi tortenik a gepben, semmit
> nem akarnak modositani, csak eszkoz a gep a
> programmal egyutt valamilyen cel eleresehez.
> Mivel kevesebb tanulassal, sok kattintgatassal.
> Ez nagyon jol latszik sok felhasznalonal, hogy
> nem is tudja, hogy az adott programot
> billentyuzettel is lehet hasznalni, esetleg
> sokkal gyorsabban mint egerrel. Akkor is
> masszivan kattintgat. Sokkal szivesebben
> kattintgat 30 checkboxba, mint hogy a 30
> lehetseges parameterbol kettot beirna egy parancssorba.

Nagyon jól leírtad a lényeget, és még most is, amikor már rég túl vagyunk
ezen az idoszakon, még mindig szinte süt a szavaidból a megvetés az ilyen
mezei júzerekkel szemben. Pedig egyszeru, hogy miért így szeretik
(szeretjük, mert én is közéjük tartozom): kattintás csak valami képernyon
megjeleno üzenetre szokott történni. Oda van írva, hogy mit lehet, abból
lehet választani. Jóval könnyebb, ha jól van megcsinálva, mint elore
megtanulni pl parancsokat. Az a programozók dolga, a lakossági
felhasználónak ez magas, mint nyúlnak a mellényzseb. Persze aki évtizedek
óta programoz, annak ez teljesen érthetetlen, hiszen minden olyan
egyszeru... hát nem egyszeru!

Még azt is el tudom képzelni, hogy valóban, az M$ programozói csapnivalók,
és talán ok is eléggé közel álltak a lakossághoz etekintetben. Szoktam is
mondani, hogy az, akinek nagyon ment mindig a matek, az egy rossztanulót
nem tud igazán oktatni, mert fel se fogja, hogy mit nem ért. Ilyen
oktatásához olyan valaki kellhet, aki már érti, tudja, de megszenvedett
vele. Ahogy a drogosokkal is inkább volt drogosok tudnak jól bánni,
kommunikálni.

> Masreszt az iskolak elarasztasa windows-zal, az
> IE rakenyszeritese a userre, a kulonbozo szemet
> kis modositasok a szabvanyhoz kepest, hogy csak a
> m$ megoldas fusson hiba nelkul, ezek mind
> lehuztak a ceg renomejat a szakmai reteg elott.

Jól mondod, a szakmai rétegek elott. A lakosság újfent nagyívben le van
szarva. Mintha a népautót húznák le az autóversenyzok, jóllehet tudják,
hogy a versenyautóba sosem ülhet be egy jöttment. Igaz, a népautó minden
tekintetben szarabb a versenyautónál - kivéve, hogy a lakosság is
használhatja.

Azért ma már egész más az ábra, és ma is van fújás dögivel. Itt van pl az
xp, meg az IE8. Meglehetosen stabilak, és az IE8 tud olyasmit, mint tegnap
vagy mikor kiderült, amit a legnépszerubb egyéb böngészok közül a firefox
is csak valami plugin telepítése után tud. (Ezt csak olvastam toletek,
mert mint ostoba lakossági felhasználó, fogalmam nincs, mit jelent
akárcsak a kifejezés is, hogy plugin, nemhogy még valamit matassak is
vele. Ez persze a ti szemszögetekbol nézve valszleg meghökkentoen
érthetetlen, hiszen ezt már egy még beszélni nem tudó csecsemo is tudja,
úgy születik. :-) )

Szóval ilyeneket vehettek észre a lenézett M$-esek, és biztos üzleti
érdekbol, meg tele rosszindulattal, én nem tudom, de eljuttatták akár
akaratlanul is a számtech-et a lakosság laikus köreihez. Szerintem ez
akkor is történelmi tett, ha nem is így akarták. Véletlenül, sot,
akaratlanul is lehet jót tenni! Ezért én mindig belepofázok azokba a
témákba, amik arról szólnak, hogy a rohadt M$ meg ilyenek. Külön
értetlenül nézem azokat a szakértoket, akiket egy laikus megkér vmi
probléma megoldására, és még nézni is rossz azt a végtelen gyülöletet,
ahogy nekiáll a géphez. Semmi másért, mint azért, mert win van rajta.
Láttam már ilyet, szegény júzer egészen kétségbe volt esve miatta. Mintha
az autószerelo köpködve állna neki egy autónak, mert sokkal szarabb, mint
a ferrari. Szerintem felháborító. Inkább mondja azt, hogy nem vállalja,
tökmindegy, miért. Biztos lesz, aki normálisan áll hozzá. Elég
kiszolgáltatott dolog ez ám! Nekem szerencsém van, mert a rohadék M$
olyanra csinálta a dolgait, hogy az én szerény felkészültségemmel is
elboldogulok. A hozzáértok el se tudják képzelni, ez mekkora megnyugvás a
laikus számára!!