[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 6., Sze, 16:30:37 CET

>Szóval az egész M$ gyakorlatilag tudatlanok
>gyûjtõhelye, és mindent más csinált?
>
>Akkor pláne nem értem, hogy azok, akik valóban
>értették a dolgokat, miért nem nyitottak a mezei
>júzer felé? Méghozzá idõben! Már megvolt az IBM,
>nem? Méghozzá elég nagy cég volt, nem sufni. Biztos voltak mások is.

Az m$ zsenialis ceg, csak sajnos nem annyira jo
programozok. Mar az elso percektol kezdve jol
megtalaltak a boldogulashoz az utat az uzleti
eletben. Eladni tudnak jol, nem mindig
tisztesseges eszkozokkel. Sokaig tartott a per,
nem is emlekszem mar mi volt az itelet, de szinte
teljes palyafutasa alatt szerepelt a ceg a
hirekben, mint problemat okozo. Lehet az is, hogy
a vadak egy resze uzletpolitikai celbol szuletett, de egy resze biztosan nem.
Linux-szal is meg mas oprendszerekkel is vannak
gondok, csak mivel a legtobb gepen winsows fut,
ezert arrol van legtobbszor szo. Valamennyire
probalja is a ceg megszuntetni a hibakat, ebben
lehetnenek tehetsegesebbek is, de a piac ilyen,
minel elobb akarja az ujdonsagokat, gyorsan ki
kell nyomni mindent, meg ha tele van hibakkal akkor is.
A nagyobb gond az uzlet fejlesztese soran
alkalmazott modszerekkel van. Zart minden, az
word doc felepitesetol az oprendszerig. Persze
forraskodot nem sok oprendszerhez adnak ki, mert
akkor eladhatatlan lenne, de legalabb a kulso
fejlesztok munkajat meg lehetne konnyiteni egy
halom informacioval, beleertve a hardware gyartokat is.

>Az akkori alapító ifjak jó szemmel észrevették - emlékeim szerint a
>Xerox-nál - a kész ablakkezelõ rendszerben rejlõ fantáziát.

A GEM 1.0, meg nekem is megvan a gyujtemenyben. :) A windows 1.0 is.

>  A nagy
>cég tehetetlensége miatt ott ezt nem ismerték fel.
>Ebbõl lett a win.
>Szerintem akkor is a marketing, a piaci ösztön volt az erõsségük.

Igy van, ez ma is igaz. Nagyon jo szimattal erzik
meg, hogy mi kell a mezei usereknek, akiket sosem
fog erdekelni, hogy mi tortenik a gepben, semmit
nem akarnak modositani, csak eszkoz a gep a
programmal egyutt valamilyen cel eleresehez.
Mivel kevesebb tanulassal, sok kattintgatassal.
Ez nagyon jol latszik sok felhasznalonal, hogy
nem is tudja, hogy az adott programot
billentyuzettel is lehet hasznalni, esetleg
sokkal gyorsabban mint egerrel. Akkor is
masszivan kattintgat. Sokkal szivesebben
kattintgat 30 checkboxba, mint hogy a 30
lehetseges parameterbol kettot beirna egy parancssorba.
Masreszt az iskolak elarasztasa windows-zal, az
IE rakenyszeritese a userre, a kulonbozo szemet
kis modositasok a szabvanyhoz kepest, hogy csak a
m$ megoldas fusson hiba nelkul, ezek mind
lehuztak a ceg renomejat a szakmai reteg elott.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu