[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 22:33:26 CET

Kormos Imre wrote:
> Hali,
> Az első millióról volt szó:

Lehet, de itt mi a gond?:

> [...]
> Seattle
> Computer Products-tól 50.000 dollárért vett meg kizárólag abból a célból
> vett meg, hogy azt tovább értékesíthesse az IBM felé, utóbbi akkor
> induló PC
> számítógépei operációs rendszereként - mivel már akkoriban az
> terjengett,
> hogy a kék óriás beszáll az addig lenézett személyi számítógépek
> piacára.
> Jellemző pletyka, hogy Bill Gates suhanc-csapatának nem volt annyi pénze
> sem, hogy kifizesse ezt az összeget, így a csekket "hozomra" töltötte

Visszafelé: az, hogy "hozomra" töltötte ki a csekket, de végül - nem
tudom, hogy időben-e - kifizette, az a két magáncég dolga.
Ha belegondolsz az összegbe, nemtom, milyen programról volt szó, de van
itt valaki, aki valaha életében akárcsak a mai dollárértékben meg akarna
venni bármilyen programot 50ezer dollárért? Ha az inflációt belevesszük (a
dollárét), vajon ez mennyinek felelt meg mai dollárban? Szerintem az eladó
úgy értékelhette, hogy hú, most valami kurvajó üzletet kötött, eladott
valami többé-kevésbé szart jó drágán, átverte ezeket a barmokat. Utólag
persze minden másképp fest. Utólag lehet, hogy a fejét verte a falba, hogy
nem ő fogott neki a dolognak.

A kék óriás is bekaphassa, szerintem még lényegesen később is így, ahogy
itt írva vagyon, lenézte a személyi számítógépek piacát.

> Szóval megvette a DOS-t 50e$-ért, és továbbadta az IBM-nek, néhány
> filléres
> liszenszdíjért.
> Mivel felfutott az eladás az IBM-nél, dőlt a pénz a Microsofthoz.

Tehát üzletileg úgy volt ügyes, hogy a többiek, akikkel kapcsolatban állt,
szintén nem voltak hülyék. Látott valamit, vagy bejött neki valami, amit
más nem látott.

> Ha mégsem jön be a felfutás, bukhattak is volna.

Bizony, akkorát, hogy talán még sitt is lett volna belőle.

> Az IBM-nek is lehetett
> volna annyi esze, hogy maga veszi meg a DOS-t, egyszeri befektetés lett
> volna. Ha öregapámnak kereke lett volna...

Valahogy így. Szintén az az eset, hogy utólag okosnak lennie annyi, mint
előre hülyének.

> Nem előállítottak egy jó terméket, és eladták, hanem ügyesen
> továbbértékesítettek.

Eleinte. De a leírt dolgok között azért, ha időben tovább megyünk,
jelentős szellemi erőt összevakartak, és a mai szoftok azért már nem csupa
összevásárolt holmi. Persze sok pénzből lehet is szellemi potenciált
vásárolni.

Abban azért biztos vagyok, hogy ha nekem pottyanna az ölembe mondjuk a
bill jelen vagyonának a töredéke, és azt a célt akarnám kitűzni, hogy
valamilyen hasonló módon, vagy a saját szakmámban hasznosítom, az lenne a
vége elég gyorsan, hogy a pénz elfogyna, semmi érdemit nem hoznék létre,
peches esetben meg simán erőszakkal elszednék tőlem, vagy agyonlőnének.
Van a családban olyan, aki állandóan lottózik, én meg abban reménykedem,
hogy sosem lesz 5-öse. Ha lenne, abból baromi nagy baj lenne. A sok pénz
nem az átlagembernek való.

> (Egyszer olyan változatot is  hallottam, hogy azért nem közvetlenül a
> Dr-től
> vásárolt az IBM, mert az igazgatója nem akart visszajönni szabadságról.)

:-))