[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 6., Sze, 18:36:51 CET

gyapo wrote:

> Akkor valami zavar tamadt az erobe, mert en ezt nem erzem.
> Informatikuskent sokezer orat toltottem a
> kepernyo elott, hogy ismeretet szerezzek,
> kiprobaljak dolgokat, megtanuljak ezt-azt.
> Nyilvanvalo, hogy sokkal tobbet tudok a geprol,
> oprendszerekrol, programokrol, programnyelvekrol
> es sok minden masrol, mint a mezei user, akinek
> mas az erdeklodese, tudasa, gyakorlata. O meg
> masrol tud sokkal tobbet, mint en, neki en vagyok
> a mezei user. Foleg ha az human terulet.

Akkor én értettem valamit félre, vagy lehet, hogy a kelleténél érzékenyebb
vagyok erre a laikus témára. Elnézést kérek!

> Apropo nepauto. Volt a Ford-T vagy a bogar.
> Ezekrol nem hallani olyasmit, hogy papir, meg
> fustol, meg nem megy. Melyikre jellemzok ezek?

Azért biztos, hogy nem zökkenőmentes volt ezek használata. Nem véletlen
volt kurbli meg ilyenek. Ma már kibukna valaki, hogy ha kéne a kurbli. (Én
még indítottam el párszor zsigulimotort kurblival, nem egy veszélytelen
művelet.)

> Pl. a Trabantra. Tehat nepautot is lehet jol is

Ha egy trabantimádót megkérdeznél, lehet, hogy kibukna. :-) Az is tudott
rengeteget menni hiba nélkül, mert - mondják - egyszerű, mint a faék. Én
spec rühelltem, legalábbis mögötte menni. :-)

> meg rosszul is csinalni. Azert santit a hasonlat,

Persze, minden hasonlat sántít.

> mert az autonal muszaki okok jelentik a
> kulonbseget, mig a m$-nal az uzleti strategia. Az
> IBM kitette a polcra az os/2-ot, hogy tessek,
> lehet vasarolni. A m$ meg kizarolagos

Na de mennyiért!? Tudtommal az os2 kurva drága volt. Aki ezt használta, az
meg ráfagyott azért, mert nem rá fejlesztettek alkalmazásokat. Ez is egy
üzleti stratégia, aki nyer, az nyeri meg az egészet. Az ibm simán
lekésett. Pedig forban volt!!!

A történeteket akármikor akárhol olvasom, mindig az jön ki nekem, hogy az
ms nyitott a lakosság felé, és a többiek ebben megpróbálták követni. Tehát
az olyan elvet, működést utánozni. Előtte eszükbe se jutott pl az
ablakosdi, kattintgatósdi. Most már biztos más az ábra, de én még emléxem
a 90-es években arra a tömény megvetésre, ami a parancs-sorok hívői felől
áradt a kattintgatósok felé.

> szerzodeseket zsarolt ki stb., egyszeruen undorito modszereket hasznalt.

Igen, ez már az a része volt a történetnek, amikor az kellett, hogy
eldőljön, ki fugja uralni a piacot. Ha a másik győzött volna, az is csak
úgy lehetett volna, hogy az alkalmaz gyalázatos módszereket. Alternatíva
nincs. Valamelyiknek muszáj győzni, mert az a gazdaságos, ha az
alkalmazások nem sokféle rendszerhez fejlesztődnek, hanem egyféléhez.

Ezen a linux és társai jelentősen borított, de ehhez ingyenesnek kellett
lennie, és még így se vezető a pozíciója.

> Ha nagyaramu tapegysegekre tomegesen szuksege
> lenne a mezei usereknek, es jonne egy
> konkurrensed, aki bemoszerol, kiszorit,
> megfelemlit stb., akkor mar nem annyira orulnel
> neki, hogy elveszi a piacodat, mikozben

Én tök érdektelen vagyok, nem jó a példa. Sok nagy cég van a piacon, engem
nem szorítanak ki, mert én olcsón megcsinálom a méhtelepi szart, meg
kinyalom a vevő seggét, alkalmazokodok minden hülyeségéhez, amit a nagyok
nem csinálnak meg. Na meg én ezen a területen is a szabad szemmel nem
látható kategóriába tartozom. Nem is tud rólam egyetlen áramforrás-gyártó
sem. :-) De ha tudna, se menne vele semmire. Ő nem fog olajban úszni a
helyszínen, meg a ruháját szétmaratni savakkal.

> Abban jo a m$, hogy figyeli a userek igenyeit.

Ez az! Meg abban, hogy lakossági árakon is képes dolgokra. A szoftok
megfizethetők. Ma már persze mindenki efelé igyexik.
Mennyibe került mondjuk 92-93-ban egy OS/2? Nem tudom, de gyanús, hogy
olcsóbban vettem win3.1-gyel együtt 3 db 386-ost.

> jovokepeket is vazol, viziokat hablatyol, de hat
> a nepet butitani kell valamivel, hogy racuppanjon.

Butítani? Valós gépek kerültek lakossági felhasználókhoz, akik először
bbs-sel, később szaros kis modemekkel ráugorhattak még az internetre is!
(Én pl compuserve-vel kezdtem, a tv-ben láttam róla pár mondatot Juhász
Árpádtól, aztán kinyomoztam, hogy ilyenhez hogy lehet hozzájutni.)

> Hat a gyulolet talan eros, de en meg a dosos
> idokben kezdtem a szervizt, es tapasztalatbol
> tudom mit jelent dost vagy wint futtato gepet
> javitani. Nem hardware hibarol beszelek persze,

Én ezt megértem, de akkor nem kell ilyesmit vállalni, nem?
Én pl nem rühellem azokat a rettentően inkorrektül megépített
egyenirányítókat, amik hozzám kerülnek, hogy csináljak belőlük működőt.
Sőt, szeretem ezeket, mert ezekből élek, bár már nagyon nehezen megy a
meló.

> hogy fujolt ra a szervizes. Volt mondjuk 1000 Ft
> az oradij, es szivatott a windows 2 napig, az
> ugyfel meg osszesett volna egy 16 ezer Ft-os
> szamla lattan. Vagyis a szerviz nyelte be a veszteseget.

Lehet dönteni, hogy csinálja vagy nem, nem igaz?

> Hany de hany autoszerelo hajtott el a
> Moszkviccsal engem. Mert sok vacakolas keves
> penz.

Látod, ez már korrekt. Nem szereti, nem éri meg, nem csinálja, és ezt
becsülettel megmondja. Nem aláz le, nem köpköd, nem gyűlölködik, simán nem
csinálja.

> Az en parom is mezei user, mielott osszejottunk o
> is a szervizekre volt szorulva. Most meg csak
> futtyent :), es a hazi szerelo ugrik es megoldja a problemat. Ertekeli
> is.

:-)) Szerencsés ember, bár lehet, hogy jobban járt volna, ha nincs, aki
támogatja, és sokmindent megtanult volna kb úgy, mint én. Persze nem
programozni, hanem járkálni a beállítási lehetőségek között, és
kitapasztalni, mit hogy lehet, nem lehet... Elakadás esetén meg a neten
kérdezni olyanoktól, mint pl Te.