[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 6., Sze, 18:09:14 CET

>Nagyon jól leírtad a lényeget, és még most is,
>amikor már rég túl vagyunk ezen az idoszakon,
>még mindig szinte süt a szavaidból a megvetés az
>ilyen mezei júzerekkel szemben.

Akkor valami zavar tamadt az erobe, mert en ezt nem erzem.
Informatikuskent sokezer orat toltottem a
kepernyo elott, hogy ismeretet szerezzek,
kiprobaljak dolgokat, megtanuljak ezt-azt.
Nyilvanvalo, hogy sokkal tobbet tudok a geprol,
oprendszerekrol, programokrol, programnyelvekrol
es sok minden masrol, mint a mezei user, akinek
mas az erdeklodese, tudasa, gyakorlata. O meg
masrol tud sokkal tobbet, mint en, neki en vagyok
a mezei user. Foleg ha az human terulet.

>Pedig egyszeru, hogy miért így szeretik
>(szeretjük, mert én is közéjük tartozom):
>kattintás csak valami képernyon megjeleno
>üzenetre szokott történni. Oda van írva, hogy
>mit lehet, abból lehet választani. Jóval
>könnyebb, ha jól van megcsinálva, mint elore megtanulni pl parancsokat.

Ez vilagos, felismerte a Xerox, az IBM, az Apple
es a m$ is. A GEm koran eltunt, az os/2 egy
darabig huzta, de csak az IBM sok penzenek
koszonhetoen, az Apple ma is el, de az abszolut gyoztes a m$.

>Jól mondod, a szakmai rétegek elott. A lakosság
>újfent nagyívben le van szarva. Mintha a
>népautót húznák le az autóversenyzok, jóllehet
>tudják, hogy a versenyautóba sosem ülhet be egy
>jöttment. Igaz, a népautó minden tekintetben
>szarabb a versenyautónál - kivéve, hogy a lakosság is használhatja.

Apropo nepauto. Volt a Ford-T vagy a bogar.
Ezekrol nem hallani olyasmit, hogy papir, meg
fustol, meg nem megy. Melyikre jellemzok ezek?
Pl. a Trabantra. Tehat nepautot is lehet jol is
meg rosszul is csinalni. Azert santit a hasonlat,
mert az autonal muszaki okok jelentik a
kulonbseget, mig a m$-nal az uzleti strategia. Az
IBM kitette a polcra az os/2-ot, hogy tessek,
lehet vasarolni. A m$ meg kizarolagos
szerzodeseket zsarolt ki stb., egyszeruen undorito modszereket hasznalt.
Ha nagyaramu tapegysegekre tomegesen szuksege
lenne a mezei usereknek, es jonne egy
konkurrensed, aki bemoszerol, kiszorit,
megfelemlit stb., akkor mar nem annyira orulnel
neki, hogy elveszi a piacodat, mikozben
muszakilag legalabbis nem jobb, ha nem rosszabb,
mint a tied. Ha tisztan jatszik, de jobb,
olcsobb, akkor nincs mese, legyoztek. De nem
mindegy, hogyan gyozik le az embert.

>Szóval ilyeneket vehettek észre a lenézett
>M$-esek, és biztos üzleti érdekbol, meg tele
>rosszindulattal, én nem tudom, de eljuttatták
>akár akaratlanul is a számtech-et a lakosság laikus köreihez.

Abban jo a m$, hogy figyeli a userek igenyeit.
Penzt akar keresni, ez egyertelmu. Csak kozben
tisztessegtelen modon ervenyesul, raadasul meg
jovokepeket is vazol, viziokat hablatyol, de hat
a nepet butitani kell valamivel, hogy racuppanjon.

>és még nézni is rossz azt a végtelen gyülöletet,
>ahogy nekiáll a géphez. Semmi másért, mint
>azért, mert win van rajta. Láttam már ilyet,
>szegény júzer egészen kétségbe volt esve miatta.

Hat a gyulolet talan eros, de en meg a dosos
idokben kezdtem a szervizt, es tapasztalatbol
tudom mit jelent dost vagy wint futtato gepet
javitani. Nem hardware hibarol beszelek persze,
mert az azonos. Gyakorlatilag a windows95-tel
eljott a javitas vege, reinstall, mentes
visszatoltese lett a feladat. De amig egy dos
telepites egy sys c: meg egy masolas volt, a
windows-zal ez korantsem ilyen egyszeru. Persze
hogy fujolt ra a szervizes. Volt mondjuk 1000 Ft
az oradij, es szivatott a windows 2 napig, az
ugyfel meg osszesett volna egy 16 ezer Ft-os
szamla lattan. Vagyis a szerviz nyelte be a veszteseget.

>Mintha az autószerelo köpködve állna neki egy
>autónak, mert sokkal szarabb, mint a ferrari.

Hany de hany autoszerelo hajtott el a
Moszkviccsal engem. Mert sok vacakolas keves
penz. Addig inkabb javitott egy uj autot, az
sokkal tobbet hozott a konyhara. Barmilyen
szakember jobban szereti a fizetosebb melot, mint a vacakolos keves penzest.

>Szerintem felháborító. Inkább mondja azt, hogy
>nem vállalja, tökmindegy, miért. Biztos lesz,
>aki normálisan áll hozzá. Elég kiszolgáltatott
>dolog ez ám! Nekem szerencsém van, mert a
>rohadék M$ olyanra csinálta a dolgait, hogy az
>én szerény felkészültségemmel is elboldogulok. A
>hozzáértok el se tudják képzelni, ez mekkora megnyugvás a laikus számára!!

Az en parom is mezei user, mielott osszejottunk o
is a szervizekre volt szorulva. Most meg csak
futtyent :), es a hazi szerelo ugrik es megoldja a problemat. Ertekeli is.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu