[Epitesz-barkacs] thermobox

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Jan. 6., Sze, 19:11:43 CET

Szervusz Tibor!

Amikor kemény -ok voltak 15 fokra is lehűlt a lakás mire hazaértünk, de nem
> a panel kényelmét valljuk, télen üzemszerű a hideg. Párom sem nyafog, kb egy
> óra és 20fok van. Eddig begyújtunk, megetetjük itatjuk a jószágot, megnézem
> a fóliát, behordom a kocsiból a cuccokat, beindul a tea, kapuccsi...

Hát mi a -10 körül is begyújtunk már háromszor. Igaz, inkább egyenletesen
kevesebbet, cserépkályhának is jobb. Így 16-19 fok között ingadozik a
hálóban, 18-20 a nappali-konyhában. A 38 NF-nek irigylem a hőszigetelését,
de nem a hőtároló tömegét. Nekünk 38 és 50 cm között fog mozogni a hőtároló
tömeg, átlagban egy begyújtás is elég lesz. Igaz, ott nem célszerű kihagyni
sok begyújtást, mert nem lesz könnyű átfűteni a vastag falakat.

> igen, én is meglepődtem, az hozzátartozik, hogy a lábazat és a fal
> találkozásánál ha nem megy a szellőzés párakicsapódás van amikor nem tudja
> az asszony kivinni a ruhákat száradni. A lakás 96m2, az ablakok 1,4-esek,
> még az a terv, hogy átfabrikáltatom 3rétegűre (szárításkor, vagy amikor a
> lányok nekiállnak tusolni, 2cm páragyöngy az ablakok alsó részén., de később
> elmúlik

Lent akkor hőhidas? Hogy van kialakítva a lábazat?
A páragyöngy magától múlik el? Nekünk csorog a falclécre is, de naponta
pelenka szárad. Különösen a fűtetlen, de közlekedőnek használt előszobában
gond ez, a melegebb párás levegő megteszi hatását. Ott hővisszanyerő
szellőzés lesz.
Az ablakokat milyen üveg- és légrés-vastagsággal csináltatod háromrétegűre?
Én az ablakokra passzentos fa ablaktáblát gondoltam, az előszoba üvegfalára
pedig kívülről föltehető harmadik üvegréteget. Az biztosan nem bírná el
nekünk a 3 réteget, mert igen nagy így is az üvegtömeg a fához képest, ajtó
használatakor remeg a szerkezet. (ki lesz merevítve)

szia: Balázs