[Epitesz-barkacs] kerékpárszerelés kormány villa

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Jan. 6., Sze, 21:30:35 CET

Sziasztok!

Már nagyon-nagyon régen szereltem bringát, ezért csak a leírásaitokból
próbálom összarakni a mozaikot.

Ha jól értem, nincsen folyamatosan engedő hegesztés, és a csapágy is
rendben van, és a két csavar a meneten nem ugrik és továbbra is nagyon
szorosan marad összecsavarva? És a két anya között az alátét nem
fordul el, mert anyagából nyúlik ki a bowdentartó, és azon látszana az
elfordulás? Akkor passz, mert az ördög játszik velünk :)

Ha egymáshoz erősen zárt szorító anyák mellett rendszeresen kotyogni
kezd a villaszár (nem biztos, hogy jól használom az elnevezést), akkor
lehet a persely(ek) kopása, deformálódása az ok, ha nagyon sokszor
kellett már utánahúzni, akkor ennek feltétlenül kell legyen szemmel
látható nyoma is a perselyekben.

Ha nem írnád azt, hogy a két anya közt van egy el nem forgó alátét,
akkor első lehetőségként azt mondanám, hogy az anyák együtt forognak
el, (még ha nem is látszik), mert pl. a menet olajos lett, és
javasolnám a (meleg) petróleumban való alapos tisztítását a menetnek
és az anyáknak, mert szárazon ennek nem szabad kilazulnia.

Vagy pedig az adott terepen, adott súlyú felhasználó az ő utazási
sajátosságaival olyan rezgéseket produkál, hogy az adott anyagból,
adott menetparaméterekkel kialakított anya-orsó kapcsolat tapadási
surlódása nem elegendő az elfordulás megakadályozására. Magyarul:
másik bringa kell.

Üdv
pi