[Epitesz-barkacs] fűtés nyomásvesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 6., Sze, 23:13:15 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Sose értettem, miért jó ez az ötrétegű csőrendszer.

Én se, nem is ismerem a rétegrendjét, de középen mintha alu lenne.
Aztán lehet, hogy kell egy valamilyen lényeges tulajdonsággal rendelkező
műanyag, amit viszont egy másik műanyaggal, pl pvc-vel kell védeni. :-)

> A mezei KPE csőtől, a különféle padlófűtés csövekig annyi célra lehet
> extrudált csövet használni, miért kell csak a víz és fűtési
> gerincvezetékekhez más elvűt alkalmazni?

Általában oxigén-diffúzióról beszélnek, amivel szemben a sima kpe cső nem
véd. Hogy aztán tényleg mennyi oxigén jut be a fűtésvízbe a csövön át,
arról fogalmam sincs, de nem lepne meg, ha parasztvakítás lenne.

Olyat már láttam, hogy PET palackban tartottak valami desztvizet, amibe
nem juthatott be diffúzióval oxigén, ezért szénsavval volt enyhén dúsítva,
szóval nyomás alatt volt.

Furmány dolgok ezek.