[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 7., Cs, 09:13:18 CET

>A kattintásnál valami odaírt dologból lehet választan.
>A parancssort meg elore ismerni, tudni kell.
>Ennyi az egész.
>Ja, a billentyukombinációt is ismerni kell, vagy
>max oda van írva, amikor egerezik az ember, és
>úgy megtanulhatja önkéntelenül. Minden máshoz
>kell valami tanfolyam vagy önképzés...

Szerintem tevedesben vagyunk. Te osszekototted a
windows es az egeret a valaszthato legetosegek kepernyore irasaval.
Ez egyaltalan nem igy van. A karakteres (dosos)
idokben is igy mentek a programok. Sot, egy halom
program dos alatt is nagyon hasonloan nezett ki,
mint windows alatt, grafikus, egeres. Volt is ra
pelda, hogy valaki ranezett a monitoromra, es
kerdezte, hogy ez milyen windows, mondom semmilyen, ez dos alatt futo program.
Es multitaszk is volt, a desqview. Volt hogy 4-5
taszkban generaltam a raytrace kepeket, mert
kulonben ejszaka kellett volna inditani a
kovetkezot, igy meg elmorcogott magaban 2-3 napig
is. Vagy a tango-orcad parost is igy futtattam,
es valtogattam a ket program kozott. Es mindketto
grafikus-egeres, es persze dosos.
Az irodai csajoknak se volt fogalma arrol, hogy
milyen oprendszer fut a raktarkezelo, munkaugyi,
penzugyi meg akarmilyen program alatt, ok menuket
lattak, valaszthato listaelemeket, csak nem
egerrel kellett kattintani, hanem kurzorral, vagy
egy betuvel es enterrel. De a valasztasi
lehetosegek ott voltak a kepernyon. Es nem kell
mondanom mennyivel gyorsabbak voltak a gyakorlat
megszerzese utan, mert egy betut leutni szazszor
gyorsabban tud, mint egy mezore kattintani.
Amire te gondolsz, az inkabb rendszergazdai
feladatoknal van, mondjuk a format vagy egyeb
parancsok kapcsoloi, azt nem kellett tudni a
usernek sose, es az xp-nek is vannak ilyen
parancsai boven, ezeket most se hasznaljak a userek.

Egy erdekes esetre is emlekszem, ami tudashiany miatt vitte elore a windowst.
Egy dosos keszletkezelo program futott, es a
rengeteg winchester muvelet miatt lassu volt. A
rendszergazdajuk rajott, hogy ha telepiti a
win98-at, es az alatt fut a program, akkor sokkal
gyorsabb. Persze, mert a win98 smartdrv programja
cache-elte a wincsimuveleteket. De mivel egy
csomo bajuk lett a win98-tol, elhivtak engem. Na
mondom elso lepes, hogy a win eltunik a p..ba.
Dos vissza, ez volt vagy 2 perc, program indul,
lassu. Egybol latom, hogy a piros led
egyfolytaban eg. Hoppa, akkor egy pc-cache fol,
ez is volt vagy 10 masodperc, es elkezdett
szaguldani a progi, a piros led meg a vegen
megvillant. Ennyi volt a problemajuk. Es igy nyert teret a win.
Irtam kis probaprogramokat 32 bites assemblyvel
dos ala, ezzel mar egybefuggoen lehetett kezelni
a memoriat. A multitaszkot is lehetett volna
fejleszteni, a desqview meg fix idoosztassal
mukodott. Grafika meg eger dos alatt is volt.
Siman lehetett volna a dos vonalat fejleszteni.
Persze a win95 is egy ilyen fejlesztes volt, csak
sajna hulladek. Aztan ez a hulladek vonal a milleniummal meg is szakadt.
De ha ma kellene egy gepet letenni 24 oras
mukodessel, hogy vezereljen egy varost, nem tudom
hany szakember lenne, aki windowst tenne ra. Es hany, aki dost.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu