[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 12:13:27 CET

gyapo wrote:

> Szerintem tevedesben vagyunk. Te osszekototted a
> windows es az egeret a valaszthato legetosegek kepernyore irasaval.
> Ez egyaltalan nem igy van. A karakteres (dosos)
> idokben is igy mentek a programok. Sot, egy halom
> program dos alatt is nagyon hasonloan nezett ki,

Mondj egy egész konkrét példát, amiben egy hosszú parancssort kellett
beírni, és az oda volt írva a képernyőre, de nem úgy, hogy előtte
megnyomtam a kérdőjelet, amire feljött a lehetőségek tárháza, aztán - ha
jó memóriám volt - megjegyeztem, és használtam, ha meg képtelen voltam
megjegyezni, akkor kiírtam egy darab papírra, és onnan bepötyögtem!

De ha oda is volt írva a képernyőre, akkor is jóval egyszerűbb valamire
rákattintani, mint azt begépelni a hülye karaktereivel együtt.

Én nem mondom, hogy a win találta fel az egeret, (vagy inkább tálalta fel)
kizárólag, de laikusok számára kezelhető üzenet formájában ez adott
lehetőségeket. Ha az egérrel választható valamik érthetetlenek (ami persze
számodra érthetetlen, hogy mit nem lehet azon érteni, hogy config sys vagy
mittudomén, írok itt most baromságot), akkor a laikus nem tud választani,
hiába van ott az egér.

> taszkban generaltam a raytrace kepeket, mert

Már ezt sem értem. :-) A mobimouse sem ad találatot rá, mi a frász az a
raytrace. 15 évvel ezelőtt se volt jobb a helyzet.

> Az irodai csajoknak se volt fogalma arrol, hogy
> milyen oprendszer fut a raktarkezelo, munkaugyi,

Jó, ez olyan, mint most nekem nincs fogalmam, mi fut a mobiltelefonon,
autóban vagy a TV-ben. Ezek céleszközök, nem ezekről beszélünk. Ezek a
csajok soha semmit nem telepítettek, nem pc-ként használták.

> [...]
> rendszergazdajuk rajott, hogy ha telepiti a
> win98-at, es az alatt fut a program, akkor sokkal
> gyorsabb. Persze, mert a win98 smartdrv programja
> cache-elte a wincsimuveleteket. De mivel egy
> csomo bajuk lett a win98-tol, elhivtak engem. Na
> mondom elso lepes, hogy a win eltunik a p..ba.
> Dos vissza, ez volt vagy 2 perc, program indul,
> lassu. Egybol latom, hogy a piros led
> egyfolytaban eg. Hoppa, akkor egy pc-cache fol,
> ez is volt vagy 10 masodperc, es elkezdett
> szaguldani a progi, a piros led meg a vegen
> megvillant. Ennyi volt a problemajuk. Es igy nyert teret a win.

Szerintem ez egy tök marginális probléma, nem így nyert teret a win. Az
otthoni felhasználók nem célprogramokat használtak, hanem általában
használták a gépet, az internet megjelenésével mindenféle szir-szart fel
akartak tudni telepíteni maguk...

> Persze a win95 is egy ilyen fejlesztes volt, csak
> sajna hulladek.

Ahhoz képest elég sokat használtam hibamentesen éveken át. És ha nem lett
volna, akkor én se lettem volna internetközelben, és rengeteg dologról
lemaradok. Nem emléxem, mikor is indult az elektro lista, de én közel az
elejétől rajta voltam. Szerintem akkor még csak 386-om volt. De sok
érdekességet és érdekes embert ismertem meg a compuserve-es időkben is.
Dos alól is ment valameddig, de erősen leszűkítette volna a lehetőségeket.
Én már csak a win-es időkben mentem fel. Ma is megvan az első lemez, amit
kaptam, wincim 1.0.

Szóval ebben, hogy a win95 pl hulladék, sosem fogunk tudni megegyezni.
Nekem hiába mondja bárki, hogy hulladék, ha vagy 10 évig használtam egy
eléggé gagyi 486-oson. Sohasem kellett újratelepíteni, ott sem ismertem
meg a kékhalált... Fagyás volt, reset volt, de elég ritkán. Nem volt
szünetmentes tápom, az is sokat számított. (Ma sincs amúgy.)

Használtam közvetlen dos-t is, de ettől kivert a víz. A norton commander
is dosos volt, az már jobb volt, azt kedveltem. A billentyűkombinációk,
amiket sok program, pl a totalcommander is használ, megtanultam, és ma is
használom. Sőt, a winben is sok billentyűkombinációt használok, de ezeknek
közük sincs a parancs-sorokhoz. Csak akkor használhatók, ha kevesen
vannak, és gyakran előfordulnak. Egérrel viszont több nagyságrenddel
többféle utasítás adható laikus számára. Mindig az, amit  képernyő
felajánl. Ezekhez is tutira van billentyűparancs képernyőüzenet nélkül is,
de ezeket szerintem még a profik se tudnák megjegyezni.