[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 12:29:07 CET

Tanács Dávid Szilveszter wrote:

> Ezekrol fenykepet kerhetnek? A Rosenbergrol meg egy beszerzesi hely is
> erdekelne. Nekem cserepkalyhatol kell a levegot elvinni mas szobaba,
> padlason csovezve. Eddig 15-20 centis hungarocellboll terveztem neki
> csatornat epiteni, az elegge szigetelne is.

Ez egy egészen kiváló gondolat!
Tudnék ajánlani egy ventillátortipust is, ami elég csendes lenne a
feladathoz. Úgy néz ki, mint egy pc venti, csak kb huszoncenti átmérőjű,
és 230-ról működik. Soros kondival nagyszerűen lehet a fordulatszámot
csökkenteni, hogy még halkabb legyen, és akkor is elég sok levegőt
szállít.

Lehet, hogy ha nem találod túl drágának, nem direktben hungarocellből
csinálnád a csövet, hanem pl pvc lefolyócsőből, van belőle huszoncenti
körüli átmérőjű, és egész jól illeszkedhet hozzá ez a venti, majd ezt
csomagolod hungarocellbe. (Aztán lehet, hogy más, olcsóbb csövek is
vannak, de ez a tömegénél fogva biztos nem fog plusz zajt generálni.)

Ha a cserépkályhát nem akarod szétbontani (gondolom nem akarod), akkor ki
lehetne nézni egy felületet rajta, ami mellett lehtene áramoltatni a
levegőt. Pl a hátulja elég nagy, ami a fal felé néz, és gondolom van ott
pár centi légrés. Annak a két oldalát kellene lezárni, csak alul hagyni
rést az egyik sarokban, felül is lezárni, és rést hagyni az átlós
sarokban, onnan történne az elszívás.