[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 14:08:21 CET

Hofferek Attila wrote:

> A cerépkályha a falba van beépítve, nem a fal mellett van. Jobbra-balra
> 8-8 cm hézag van a kályha és a fal közt. Ő ezt a két hézagot akarja a
> légcsatornával kitölteni, de érzésem szerint ez kevés lesz a megfelelő
> hőátadáshoz.

Azt pontosan értem, hogy Dávid mit akar csinálni. Nyilván nem csak a
résből akar hőt kivenni, hanem mivel ezt a rést úgyis el akarja zárni,
ennek a környékén ki tud alakítani kellő hőleadó felületet.

Én azt nem értem, hogy a 6 méter hossz, meg 2,5m2 hogy jön ide. Ha a
résben lenne ekkora hőleadó felülete a cserépkályhának, az elég lenne.

Különben, ha nem is a kályha körül alakítana ki ilyen csatorna bejáratot,
hanem egyszerűen csak a plafon bármelyik pontján, amivel azt éri el, hogy
a szoba felső részén felgyűlt meleg levegőt áramoltatná át a másik
helyiségbe, azzal is jó eredményt lehetne elérni. Ugyanis, ha a légcsere
elég intenzív, tehát meglesz a körforgás, akkor elérhető, hogy a két
helyiség léghőmérséklete azonos legyen.

Felvetődik viszont egy olyan kérdés, hogy biztosítva van-e a visszatérő
légáram. Ha nincs, akkor ciki, mert a réseken a fűtött szobába kintről is
jöhet levegő, a másikban meg az ottani réseken direktben lehet kifújva sok
levegő.

Nincs kizárva, hogy kell máshol (padlószinten) egy visszatérő, hasonlóan
ventillátorral segített átjárást biztosítani. Vagy persze egyszerűen csak
valami ajtót nyitva hagyni.