[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 14:53:01 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Ma már nem is nyomatják lakóhelyiségekbe a pvc burkolatot (a gyártók
> persze leteszik a nagyesküt, hogy már olyan lágyítókat használnak,
> amit kiskanállal lehet enni, inkább nem próbálnám. Egy szellőző
> rendszerrel bekevert lágyító folyamatos terhelés jelent a bent
> levőknek, és akár fel is halmozódhat a szervezetben, enm tudom.)

Én pár méter csövet kevésbé érzek veszélyesnek, mint egy nagyfelületű
padlót. Nem a légáramlást kell nézni, hanem hogy mennyi anyagból mennyi
lágyító tud kimenni. A kemény pvc-ben eleve kevesebb van, az anyag is
kevesebb, tehát ha sok levegő megy rajta át, az igen kicsi koncentrációt
tudhat csak okozni. Közben meg ugye van szellőztetés.

Azt elismerem, hogy nem vagyok tájékozott ezekben a lágyító meg veszély
témákban. Az elektromossággal foglalkozók sokkal nagyobb veszélynek vannak
kitéve, mert folyton fogdosnak tutira lágyított pvc-vel bevont
vezetékelet. Én meg még szarabb szituban vagyok, mert ilyeneket olajba is
be szoktak rakni, ami tutira kioldja (merevek lesznek a kanócok, mint a
kpvc), én meg ezzel az olajjal kapcsolatba szoktam kerülni. Nem lenne
rossz tudni, hogy ha van hatás, az miben áll, mik az első tünetek...