[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 15:12:23 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> van egy adott cserépkályha, ami 2m magas és a cserépkályha és a fal
> közötti rés  2,2m (függőleges) + kb 1,6m (vízszintes) + 2,2m
> (függőlegesen)
> ebből lesz a kb. 6m, ez szorozva a kb 40cm falvastagság (amiben ez a
> kályha áll)  ebből lesz a 2,4m2, így a 2 szoba felől esztétikai
> veszteség
> nélkül
> is kielégül.  ( láttam Dávidnál  a  cserépkályhát és a körülötte levő
> rést )

Oké, így már világos.

De! Lehet, hogy ha innen jön a levegő, tehát lentről, akkor a felületek
lehülése után hidegebb lesz az így átszívott levegő, mintha simán a plafon
síkjából lenne elszívva.

Érdemes pl mostanában megmérni, mekkora a léghőmérséklet a plafon táján.
Cserépkályhás fűtés esetén ugyanis, ha lent pl mellmagasságban 22 fok van
(tegyük fel), akkor könnyen lehet, hogy padlószinten csak 15-18, a
plafonnál (belmagasságtól függően) akár 30 is lehet. Ez azért van, mert a
cserépkályha nem azokon a helyeken fűt, ahol leömlik a hideg levegő, mint
egy radiátor az ablakok alatt, ami ennek pont ellene tud dolgozni.

Sőt, lehet, hogy egy ilyen helyiségben is sokat javítana úgy a hőérzeten,
mint a fűtési költségen egy lassan járó plafonventillátora, ami lenyomja a
fenti meleg levegőt.

Ha most kéne magamnak cserépkályhát építenem, az angol módi szerint
épülne: lenne kintről bejövő légcsatorna, ami átmegy a cserépkályhán, és a
meleg levegő annak az alján lévő réseken jönne ki. Az ablakok, ajtók jól
tömítenének, szóval annyi levegő jönne itt be, amennyit a kályha elszív a
légtérből.