[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 23:10:26 CET

gyapo wrote:

> Igy van. Az egyeduli gond a kis felbontas volt, a
> 80x25 karakter nem tul sok.

Hááát, azokon a monitorokon, meg az én szememmel! Volt, hogy megcsinálta
valaki, hogy összement (késobb nekem is sikerült), de mindig
visszacsináltam teljes képernyosre.

Most is van, aki nagyon apró betukkel ír, és úgy szoktam elolvasni, hogy
nyomok neki egy replay-t. :-)

> Van meg par Szamitastechnika ujsagom a 90-es
> evekbol, de nem hamar fog a kezembe kerulni.

Annyira nem fontos, hogy ezért dolgozz is. Azt gondoltam, hogy valaki
csípobol tudja a régi árat kb. Meg is kérdezhetném talán egy másik
levlistán.

> Attol fugg, mit fogadunk el valodi multitaszknak.

Kb azt, hogy van egy proci, ami teljes egészében az egyik feladatot végzi,
meg egy másik, ami meg a másikat... :-) Tehát nem függ az A feladat
végrehajtási ideje attól, hogy bejön-e egy B feladat vagy nem. Aztán
lehet, hogy ezt nem jól látom. Valaki régen magyarázta, lehet, hogy
rosszul fogtam fel.

> A koraiaknal a kooperativ volt, ott ha egy
> program mondjuk vegtelen ciklusba kerult, akkor
> nem adta tovabb a labdat, es leallt az egesz
> oprendszer az osszes tobbi taszkkal egyutt.
> Ez nem volt valami jo, atvettek a unixtol a
> preemptiv multitaszkot, ahol a programoknak mar
> semmi kozuk az idoziteshez, azt az oprendszer
> vegzi. Elvileg ez lefagyaszthatatlan, de a jo
> oreg m$ nem ezt latszik bizonyitani.

A jó öreg az nem, de most az van, hogy ha valami lefagy vagy nem válaszol,
simán ki lehet kapcsolni, a gép megy tovább. Sot, akár áttérhetek más
dolgokra, és csinálhatom is.

> szoval azert ez mar nem olyan rossz. Egy dolog
> hianyzik, hogy mindig es barmikor azonnal reagaljon a billentyuzetre, es
> barmikor azonnal ki lehessen loni egy taszkot.
> Ezt meg nem sikerult megcsinalni.

Az azonnalt tényleg nem, de szerintem másnak sem.

> Hogy mikor mi fut a processzoron abba nem mennek
> bele, nem latom at annyira. Foleg manapsag
> tobbmagosak, esetleg egy magban tobb ALU van, nehez ugy ez mar.

Innentol úgysem értenék egy kukkot sem. :-) (Sot, már idáig sem.)

> Afene, azt hittem legalabb kuldozgetsz 5 meganal
> nagyobb csomagot valahova emailen, mert a
> szolgaltatok kb. ekkorara korlatozzak, de ezek szerint nem.
> Mert akkor kellett volna egy -v5000k kapcsolo a rar moge.

:-)) Lehet óriásfájlokat is küldözgetni, mert a levelezo is tudja a
darabolást. Az ellenoldalon szépen összeállnak a darabok. Ilyet már
játszottam. Szóval  kapcsolók maradnak az áramnak. :-)

> Majd szolj, ha sikerult.

Jó, vagy akár direktben külöm is. Biztos, hogy kicsi programról van szó.