[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 7., Cs, 22:32:10 CET

>Igen, láttam ilyet, a norton commander is ilyen
>volt. A vonalak is, meg minden, ami a képernyõn
>volt, karakterekbõl állt, igaz, hogy tudtak
>valamit a karakterek körüli háttérrel is
>manipulálni, voltak kék meg sárga, meg
>mittudomén milyen színek, amiket még menübõl meg
>is lehetett asszem változtatni.

Igy van. Az egyeduli gond a kis felbontas volt, a
80x25 karakter nem tul sok. Voltak is erre
probalkozasok, a univesa driver pl. Nameg a
grafikus feluleten futo programok foleg.

>Kár, hogy nincs infód az os/2 áráról. Anno
>valami számtech mûsorban nyerni is lehetett os/2-t.

Van meg par Szamitastechnika ujsagom a 90-es
evekbol, de nem hamar fog a kezembe kerulni.
Ezermesterek vannak folyamatosan, nem tudom abban
voltak-e hirdetesek. Chip meg Pcworld csak par evvel ezelottiek.

>Az az érzésem, hogy dosban nem lehetett volna a
>mai módit megcsinálni. Akármennyi idõ alatt sem.
>A win lényegében a nevében hordozza a lényeget,
>(grafikus) ablakok... Nem is tudom, hogy valódi
>multitaszkos lehetett-e egyáltalán a régi winek
>bármelyike. Sõt, azt se, hogy a mostaniak
>bármelyike az. De ezeknél a sebességeknél már nem is érdekes, nem?

Attol fugg, mit fogadunk el valodi multitaszknak.
A koraiaknal a kooperativ volt, ott ha egy
program mondjuk vegtelen ciklusba kerult, akkor
nem adta tovabb a labdat, es leallt az egesz
oprendszer az osszes tobbi taszkkal egyutt.
Ez nem volt valami jo, atvettek a unixtol a
preemptiv multitaszkot, ahol a programoknak mar
semmi kozuk az idoziteshez, azt az oprendszer
vegzi. Elvileg ez lefagyaszthatatlan, de a jo
oreg m$ nem ezt latszik bizonyitani. Lehet
allitgatni a taszkok priotitasat, van idle taszk,
szoval azert ez mar nem olyan rossz. Egy dolog
hianyzik, hogy mindig es barmikor azonnal reagaljon a billentyuzetre, es
barmikor azonnal ki lehessen loni egy taszkot.
Ezt meg nem sikerult megcsinalni.

>Igen, max alatt, de maga a progi, ami fut a
>prockóban, annak köze nincs a winhez meg a
>többihez, nemde? Aki meg a pascalt meg ilyeneket
>se kedveli, az valami assembly-ben vagy miben kínlódik.

Hogy mikor mi fut a processzoron abba nem mennek
bele, nem latom at annyira. Foleg manapsag
tobbmagosak, esetleg egy magban tobb ALU van, nehez ugy ez mar.

>Hááát, fene tudja. Szerintem a win adott egy
>lehetõséget a laikusnak, amit korábban a user
>(aki vmilyen módon szakmabeli volt) nem
>igényelt. Nekem 92-tõl volt lehetõségem b..tatni
>a gépet, de a dos felület annyira idegen volt,
>hogy gyakorlatilag semmit nem tudtam vele
>kezdeni. Amikortól lett win, már egycsapásra változott a helyzet. Más nem volt.

Jo, ezt megertettem, hogy neked sokat segitett a windows megjelenese.

>Most már sehogy, nincs rá szükség, de ha
>kellene, a tc-ben asszem van rá lehetõség,
>olyan, hogy egyetlen kapcsolót vagy más
>parancs-sort se kell tudnom. Na de ugye most már
>többgigás penek meg mittudomén mik vannak. Csak
>1 postafiókom eleve 7 giga fölötti. Lemezen
>hordozás nincs. Ha nagy anyagot kellene
>hordozni, külsõ winyó jön szóba. Az meg 250G-nál kezdõdik ugye.

Afene, azt hittem legalabb kuldozgetsz 5 meganal
nagyobb csomagot valahova emailen, mert a
szolgaltatok kb. ekkorara korlatozzak, de ezek szerint nem.
Mert akkor kellett volna egy -v5000k kapcsolo a rar moge.

Majd szolj, ha sikerult.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu