[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 7., Cs, 18:44:39 CET

gyapo wrote:

> Nem, hanem hogy a kepernyon csak karakterek
> jelenhetnek meg. Szoktak a listak kore keretet
> rajzolni, azok is karakterekbol vannak

Igen, láttam ilyet, a norton commander is ilyen volt. A vonalak is, meg
minden, ami a képernyőn volt, karakterekből állt, igaz, hogy tudtak
valamit a karakterek körüli háttérrel is manipulálni, voltak kék meg
sárga, meg mittudomén milyen színek, amiket még menüből meg is lehetett
asszem változtatni.

De már nagyon messze kezdünk kerülni a témától, nekem meg már nagyon
ingoványos a terület. :-) Úgy érzem magam, minha elefánt lennék, és
hallgatnék a krokodilra, hogy erre meg még errébb gyere csak,
megmutatom... , és közben megyünk be a mocsárba, vízbe.

> En 96-ban leptem eloszor a netre, elotte csak bbs-eztem.

Asszem nem is nagyon lehetett másképp. A bbs-t én direktben keveset
műveltem, csak az egyik lányomnak a sráca bűvölte, és néha ezt-azt nekem
is leszedett, illetve kipróbáltam. A compuserve pedig előbb indult talán
itthon, mint a net.
Az egy olyan rendszer volt, hogy nem hálószerűen épült fel, hanem minden
teljesen csillagpontosan. Volt valami bazi szerver amerikában, és oda
futott be minden. Ma is létezik a cég (www.compuserve.com), de nem tudom,
hogy most hogy épül fel.

Jó kis közösség jött létre a magyarország fórum nevű helyen. Még ma is
megvan valami tizenvalahány emberrel egy kanadai emberke jóvoltából. (Na
és persze, ha feléled, mint pl most, újév után, mi más lenne a fő téma,
mint politika meg fidesz... :-)) Már lassan hugyozni se lehet enélkül. :-)
Csak ott az arányok megdöbbentően mások. A tizenvalahány ember közül
egyetlen egy van, amelyik gőzerővel nyomatja a fideszt, a többiek meg
ellene érvelnek vagy hallgatnak, főleg a külföldiek.)

> Probaltam annak idejen az os/2-vel ismerkedni, de
> a 30 napos korlat meg a lapos penztarca nem
> engedte. Volt valami xenix is, de a unixokhoz suger vagyok.

Kár, hogy nincs infód az os/2 áráról. Anno valami számtech műsorban nyerni
is lehetett os/2-t.

> Azt akarom mondani vele, hogy nem a win
> megjelenese oldott meg problemakat, inkabb ujakat teremtett.

Meglévő problémákat nyilván nem oldott meg. Mert a lakossági felhasználás
nem is létezett, csak utána, miután lett win. Az pedig jókora
problémahalmazt teremtett, nem csak a saját hibái miatt, hanem mert maga a
laikus, aki mittudomén a cd tartót kávécsésze-tartónak használta... jó, ez
lehet, hogy csak vicc, de akár igaz is lehetett. Meg azt is el tudom
képzelni, hogy faxoláshoz valaki a monitorra rakta a papírt. Hiába no, a
laikus az laikus.

> a labdat az alkalmazasok, nem volt akkora a
> holtido. De nyilvan ezt is megcsinaltak volna
> dosra, ha nem jon a win.

Az az érzésem, hogy dosban nem lehetett volna a mai módit megcsinálni.
Akármennyi idő alatt sem. A win lényegében a nevében hordozza a lényeget,
(grafikus) ablakok... Nem is tudom, hogy valódi multitaszkos lehetett-e
egyáltalán a régi winek bármelyike. Sőt, azt se, hogy a mostaniak
bármelyike az. De ezeknél a sebességeknél már nem is érdekes, nem?

> Pedig elegge win alatt, meg dos alatt, meg

Igen, max alatt, de maga a progi, ami fut a prockóban, annak köze nincs a
winhez meg a többihez, nemde? Aki meg a pascalt meg ilyeneket se kedveli,
az valami assembly-ben vagy miben kínlódik.

> A win elvette a usertol az alapot, csak a
> csillogo felszint latni, es ez az ami olyan
> tetszetos. A dos meg csak az alapot mutatta, ott
> az alkalmazasokra volt bizva a tetszetos felszin letrehozasa.

Hááát, fene tudja. Szerintem a win adott egy lehetőséget a laikusnak, amit
korábban a user (aki vmilyen módon szakmabeli volt) nem igényelt. Nekem
92-től volt lehetőségem b..tatni a gépet, de a dos felület annyira idegen
volt, hogy gyakorlatilag semmit nem tudtam vele kezdeni. Amikortól lett
win, már egycsapásra változott a helyzet. Más nem volt.

> Ez igaz. Most winnel hogy csinalod/nad ezt?

Most már sehogy, nincs rá szükség, de ha kellene, a tc-ben asszem van rá
lehetőség, olyan, hogy egyetlen kapcsolót vagy más parancs-sort se kell
tudnom. Na de ugye most már többgigás penek meg mittudomén mik vannak.
Csak 1 postafiókom eleve 7 giga fölötti. Lemezen hordozás nincs. Ha nagy
anyagot kellene hordozni, külső winyó jön szóba. Az meg 250G-nál kezdődik
ugye.

> Igen. Aztan amikor javitani vagy modositani kellett barmit, akkor
> elojott a pc.

Nem előjött a Gyapo? :)

> En meg a terminate programot hasznaltam tobbek
> kozott erre, amivel bbs-eztem is, persze dos
> alatt. De ilyen terminal meg tarcsazo
> programokkal Dunat lehetett rekeszteni a win
> elotti idokben. Protokollok tucatjait

Sajna a terminált sosem tudtam rendesen használni. Próbálták megtanítani,
de annyira idegen volt számomra, hogy ma is rossz visszagondolni rá. Még
valami AT parancs is volt, azt se tudtam, értettem. Nem csoda, a teljes
alapok hiányoztak hozzá. Tehát csak megtanulni lehetett volna, mint
értelmetlen szavakból megírt verset. Én meg az értelmes szavakból megírt
verseket se tudtam normálisan megtanulni. :-)

> Persze, ha van ra idod, johet.

Hááát, megpróbálhatom, de arról a gépről akkor valami lemezre kéne tennem,
ami nem biztos, hogy műxik (azon asszem a nagylemez meghajtó jó, a kicsi
nem, ezen meg nincs nagylemez... ) de majd megnézem, hátha.