[Epitesz-barkacs] Proba 12:40-kor

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 7., Cs, 17:03:00 CET

>A grafikust értem, ez lenne az egerészés. A karakteres alatt azt érted,
>hogy Y vagy N, vagy hasonló?

Nem, hanem hogy a kepernyon csak karakterek
jelenhetnek meg. Szoktak a listak kore keretet
rajzolni, azok is karakterekbol vannak
osszeallitva. Ha a totalcommander parancssoraba
beirod, hogy cmd, akkor latsz egy karakteres kepernyot (ablakot).
Vagy inditsd el egyszeruen ezt a kis ugyes programot (4 file, osszesen 299k):
http://gyapo.dyndns.org/public/me/
Egybol meglatod mirol beszelek, menu, alsomenu,
eger, gorgetosav, billentyukombinaciok,
karakteres kepernyo, ez egy jellegzetes dos
program. Egyebkent multiedit lite 1.0.

>Jó, de mindegy, hogy csajok vagy nem, ok célgépet használtak, nem PC-t.
>Azt elfogadom, hogy a célgépre wint telepítve a dolog rosszabbodik az
>eredeti célgép szituhoz képest.

Vilagos. Korabban szm4 nagygepet hasznaltak
terminalokkal, azt en se tudom milyen oprendszer futott a gepen.

>Na igen, de 95 táján már volt net, ha jól emléxem (legalábbis compuserve
>biztosan volt), szóval innentol már nem volt rossz, hogy pc-ként
>használható gépek is voltak.

En 96-ban leptem eloszor a netre, elotte csak bbs-eztem.

>Persze, ez igaz. Én azt mondom, hogy ha bill meg se születik, akkor más
>tette volna meg ha nem is ugyanazt, de hasonlót. Valamilyen win-szeru
>oprendszer akkor is lett volna. És én úgy érzem, hogy akkor is utálták
>volna azok, akik szakmaszeruen nyúvasztották ezt a technikát.

Probaltam annak idejen az os/2-vel ismerkedni, de
a 30 napos korlat meg a lapos penztarca nem
engedte. Volt valami xenix is, de a unixokhoz suger vagyok.

>és ezzel mit akarsz mondani? A vakok esete tök más. Ma már könyveket
>olvasnak fel nekik gépek. Magam is kipróbáltam egyszer a MEK-ben vagy hol.
>Érdekes, fura, de hallgatható. Ez a szövegfelismerosdi is ment dos alatt?
>Vagy pl egy nyomtatott majd beszkennelt szöveg felismerése? Mert az már
>eléggé grafikus téma!

Azt akarom mondani vele, hogy nem a win
megjelenese oldott meg problemakat, inkabb ujakat teremtett.
Mit csinalt a win 3.0-3.1-95-98-millenium?
Grafikus feluletet adott egerezessel, fololdotta
a 640 kB-os korlatot. De ezek mind megvoltak mar
dosban oldva. A memoriakezelesre voltak
megoldasok, pl. pharlap extender, a
quarterdecknek is voltak megoldasai. Minden
megoldhato volt dosban ami a winben is, ebben nem
hozott semmi ujat. A multitaszkban ujdonsag volt
a kooperativ megoldas, amikor egymasnak dobaltak
a labdat az alkalmazasok, nem volt akkora a
holtido. De nyilvan ezt is megcsinaltak volna
dosra, ha nem jon a win.

>Ez lehet. Az átlag laikushoz képest biztos, hogy nem volt szuk, mert én pl
>nyákot meg kapcsirajzokat, egyéb, mechanikai rajzokat is elkövettem. A
>programozókhoz képest persze szuk, de nem értem a problémát, a programozó
>nincs rákényszerítve, hogy winnel dolgozzon, nemde?

Attol fugg. Ha valami kos programocskat irok
turbopascalban, akkor a dosost hasznalom maig. Ha
windowsra kell irni valamit, akkor azt windows alatt celszeru fejleszteni is.

>Hacsaknem megintcsak
>laikusok számára kell emiatt kényszeruen win alá programoznia. Na de a
>profik egymás számára vagy célcuccok számára azt programoznak, ami
>jólesik, vagy ami a legcélszerubb! Most is vannak a mikroprofesszorok ugye
>:), az atmel meg pic meg a többi, még sosem hallottam, hogy bárki win
>alatt akarná megoldani ezek programozását.

Pedig elegge win alatt, meg dos alatt, meg
gondolom linux alatt. Z80 programot irtam dos
alatt. Volt dosra olyan is, amivel egy halom
processzorra lehetett fejleszteni, emulalta is az
eredmenyt, lehetett lepegetni es hibat keresni.

>  A win a laikusok számára
>készült (szerintem). Ezt kéne tudatosítani, és minden rendben lenne.
>A win lehetové tette, hogy a laikus sokféle programot maga is felrakjon,
>amit a neten talál pl, és az muködjön. Dos alatt minden mozdulathoz valami
>szakembert kellene hívni. Mindenféle becs :-) vagy milyen fájlokat kell
>írni meg a fene tudja miket. Persze az egy jó és kellemes állapot lenne,
>ha emiatt a laikusok nagy _becs_ben tartanák a programozókat, és még
>jobban megfizetnék. :-)

A win elvette a usertol az alapot, csak a
csillogo felszint latni, es ez az ami olyan
tetszetos. A dos meg csak az alapot mutatta, ott
az alkalmazasokra volt bizva a tetszetos felszin letrehozasa.

>Márpedig én, mint laikus, rászorultam, szenvedtem is tole. Pl amikor
>lemezre kellett rakni nagy fájlt, és arj-vel darabolva kellett tömöríteni.
>Ha beszartam az erolködéstol, akkor se tudtam megjegyezni, hogy kell.
>Kiírtam egy darab papírra, és rohadtul figyelni kellett, nehogy gépelési
>hibát vétsek.

Ez igaz. Most winnel hogy csinalod/nad ezt?

>Neked csajokkal volt kapcsolatod, akik könyveltek, raktárkészleteket
>buvöltek, szóval célglépet használtak, nem pc-t.

Igen. Aztan amikor javitani vagy modositani kellett barmit, akkor elojott a pc.

>Dehogynem! Anyagokat lemezen hordozni másoknak is kellett. Feltelepíteni
>ezt-azt segítség nélkül szintén. Én pl telefonkönyvet tartottam a gépen. A
>win3.1 is tudta, hogy a számítógép a modemmel feltárcsázta a számot, én
>csak felemeltem... akkoriban még nem volt cordlessem se, tehát nem volt
>más lehetoség, mint vagy kézzel írott telefon regisztert használ az ember,
>vagy ezt, amit a win tartalmazott.

En meg a terminate programot hasznaltam tobbek
kozott erre, amivel bbs-eztem is, persze dos
alatt. De ilyen terminal meg tarcsazo
programokkal Dunat lehetett rekeszteni a win
elotti idokben. Protokollok tucatjait
fejlesztettek ki, rengeteg szolgaltatasuk volt,
chateles, stb. Szerintem neked nincs eleg
ralatasod arra, hogy mi minden volt a dosos
vilagban. En 87-ben kezdtem a pc-vel dolgozni, akkor meg nem volt mas.

>Aztán ott van a fax, az is nagy segítség volt. Még csak tus nyomtatóm
>volt, de a gépen lévo fax segítségével normálisan kinézo doksikat tudtam
>átjuttatni a másiknak. A print és a direkt faxgép használata sokkal
>macerásabb is, meg sokkal szarabb eredményt adott.

Igy van, az elobb emlitett terminate tudott faxolni is.

>Még most is itt van ez a 386-os, ha akarod, bekapcsolom, és megnézem,
>miket használtam még. Pl volt építészeti program is, asszem tel.exe volt a
>neve. (csak hogy a lista témáját is becsempésszem.)

Persze, ha van ra idod, johet.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu