[Epitesz-barkacs] thermobox

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 8., P, 08:27:31 CET

Balázs Bámer wrote:

> Amin sokat gondolkodtam: a "polgári" lakásokban, tehát a 100-150 éves
> belvárosi házakban miért van 3,5-4 m belmagasság? A helyiségek nem
> olyan nagyok, hogy a bevilágítás indokolná a hatalmas ablakokat.
> Ahonnan koppintották, a hatalmas palotai termek 10-15 méteres
> szélességgel persze megkövetelik ezt. Egyszer egy haver
> fölvilágosított: a régiek gondoltak arra, hogy galériázni lehessen a
> XX. század végétől (-:

Á, szerintem más az ok. Jártam néhány ilyenben, a zöme ún. leválasztott
lakás volt. Tehát a régi lakások igen előkelőek lehettek, gondolom divat
volt a díszes csillár meg egyéb olyasmi, ami a kastélyszerű érzetre
ráközelített.

Aztán jött az akkori rendszerváltás :-), szegényebb népek lettek
beköltöztetve ezekbe a lakásokba, de mivel jó marha nagyok voltak,
mindenféle furmány módon (a lakhatatlanságig lefokozva szinte) csináltak
belőlük több lakást. Ez előtt pedig ún. társbérleteket, na az volt a
legszemetebb módi az egyik régi kollégám meséi alapján. (Itt aztán az
emberi gyarlóságok még saját maguk ellen is fordultak. Volt, hogy
vmelyiknek volt módja külön lakásba költözni, de nem tette meg azért, mert
akkor a nagy lakás ott maradt volna a másiknak, aki ezzel húdejóljár...
inkább szenvedtek tovább együtt.)