[Epitesz-barkacs] fűtés nyomásvesztés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 9., Szo, 09:39:36 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Azt se feledjük, hogy ha a réz csövet meszes, cementes vakolattal
> elpucolod, komoly esélyed van a pontkorrózióra.

Igen, ettől a dologtól én már nagyon tartok minden réz esetén. Még
szerencse, hogy a klímacsövek egy valszleg kémiailag inaktív réteggel, a
hőszigetelő, gumiszerű csővel vannak körülvéve. Ha a mész-cement is neki
tud esni, meg a pvc csőben is szét tud rohadni, akkor nagyon
meggondolandó, hogy hol alkalmazzuk. Falon kívül biztos jó. Falban is
használják, vízvezetékként, rendesen elvakolva, de lehet, hogy ha
ráközelítenék finom vizsgálati módszerekkel, megtalálnám a korrózió
jeleit.

Szóval én már sokminden ilyesmiben a műanyag híve vagyok. Veled
ellentétben pl a kpvc csövet is elfogadhatónak találom a ragaszthatósága
miatt. A kpp cső is biztos jó, csak nem ismerem a szerelvényeit, amikkel
egyszerű elágazásokat lehet csinálni. De ha a falfűtés csőhöz vannak, és
nem bumszli méretű, drága holmik, akkor csak vannak a pp-hez is, nem? Jó
lenne megismerni a mai szerelvényeket, anyagokat.