[Epitesz-barkacs] puffer tartály

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2010. Jan. 9., Szo, 21:50:48 CET

Sziasztok!
Kilukadt a kazánom, így kénytelen voltam venni egy újat. Ha meg már kölcsönt kellett felvennem, hát akkor -gondoltam- legyen komoly a beruházás, így egy faelgázosító lett az ádozat. Itt lenne az ideje, hogy bekössem a fűtőkörbe, de rengetegen mondták, hogy jobban járok, ha puffer tartályt is kötök a rendszerbe. Mivel gyárilag igencsak drága, ezért a barkács megoldáson töröm a fejem, mégpedig használt, kibelezett villanybojlerekben, melyeket sorba kötnék. A gondom csak az, hogy gőzöm sincs, hogyan, miként működnek ezek a puffer tartályok. A NET-en  láttam több fényképet, rajzot is, de elrémisztett némelyiken a rengeteg csonk.
Szóval az érdekelne, hol kellene belevezetnem a vizet, melyik ág - az előremenő, vagy a visszatérő - fűti-e, mi dönti el, hogy mikor, honnan kerüljön a meleg víz a radiátorba, hogyan lehet megoldani, hogy begyújtás után a lakást fűtse a kazán először, majd miután az elérte a megfelelő hőmérsékletet, a kazán már a puffer tartály vizét fűtse. Ha pedig elfogy a tüzelő, akkor meg a tartályből kerigjen a víz a radiátorokba.
Szájbarágós, akár rajzokkal kiegészített információkat szeretnék kérni tőletek, amit előre is nagyon köszönök.

Misi