[Epitesz-barkacs] puffer tartály

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 9., Szo, 22:33:21 CET

Lord Hamilton wrote:

> Kilukadt a kazánom, így kénytelen voltam venni egy újat. Ha meg már
> kölcsönt kellett
> felvennem, hát akkor -gondoltam- legyen komoly a beruházás, így egy
> faelgázosító lett
> az ádozat. Itt lenne az ideje, hogy bekössem a fűtőkörbe, de rengetegen
> mondták, hogy
> jobban járok, ha puffer tartályt is kötök a rendszerbe. Mivel gyárilag
> igencsak drága,
> ezért a barkács megoldáson töröm a fejem, mégpedig használt, kibelezett
> villanybojlerekben, melyeket sorba kötnék.

Biztos, hogy nem egyszerű a feladat, de elsőre egy kérdés:
Mennyi időt kellene tudnia a tartályokban tárolt víznek?
Számolgattam elsőre olyat, hogy ha a tartályok vize 60-->30 fokra hűlne
fél nap alatt olyan kéróban, aminek 6kW a fűtési igénye, szóval a
tartályoktól is ez lenne elvárva, akkor majdnem 2m3 kellene.

Persze valszleg a falak hőkapacitása is ki lenne használva...

Ha meg csak az a cél, hogy ha túl sok tüzelő be lett rakva, és már elég
meleg van bent, és csak a többletet kell elrakni, az más tészta. Az
mekkora energia lehet? Nincs más mód leszabályozni azt a kazánt?

Az a q víz nem tud elég energiát tárolni. Ha van 2 órán át tartó átlag
20kW-os többlet, mert sikerült jól befűteni, az 2*3600*20=majdnem 150ezer
kJ többlet. Ha most is a 30-->60 fokban gondolkodom, akkor
150000/4,2/30=1190 liter jön ki. Szóval 1-2 bojler tárolóképessége egészen
jelentéktelen.

Ezzel szemben pl 100 tonna falazat meg födém (külső hőszig.) 1 fokot
melegszik tőle csak.

Ha meg elég 400 liter bojler, annyit a falak még sokkal kisebb
hőfokváltozással eltárolnak.

Persze nem akarok semmi jónak az elrontója lenni, csak filólóztam.