[Epitesz-barkacs] puffer tartály

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Jan. 10., V, 10:36:58 CET

a puffert nyugodtan meretezheted 90/30-ra. ez kapasbol felezi a meretet.

a masik, hogy arra kell meretezni, hogy a kazan toltet leeges ideje alatt el tudja raktarozni a haz hoigenye es a kazan teljesitmenye kozti kulonbseget.

tehat ha a kazant minimalisan meg kell rakni ugy, hogy a nevleges 18kW-ot tolja 5 oran at (ennel kisebb toltettel nem alakul ki a franko eges), a lakas hoigenye atmeneti idoszakban meg 2kW (nekem amikor ugy gondolom hogy mostmar kellene futeni, akkor el is megy napi 3-4m3 gaz futesre) akkor 80kWh-t kell tudjon a puffer.

hidegben, amikor meg lesz rakva a cucc rendesen, es 12oran at tolja a 18kW-ot, nincs gond, mert a lakas jelentos reszet fel is veszi azonnal, meg ha eppen egy kicsit feljebb megy bent a homerseklet, az sem nagy baj, olyankor mindenki fazos.

szoval a 80kWh 60 fok deltaT-vel mar csak bo egy m3. ekkora aceltartalyt sajnos nem egyszeru venni, de nem lehetetlen.

vajk