[Epitesz-barkacs] puffer tartály

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 10., V, 13:09:35 CET

vajk fekete wrote:
> a puffert nyugodtan meretezheted 90/30-ra. ez kapasbol felezi a meretet.

Igen, ez nem rossz. Viszont támadt egy gondolatom vmelyik rajz alapján: ha
van jó nagy meleg puffer, akkor ebből akár a használati melegvíz is kijön.

> a masik, hogy arra kell meretezni, hogy a kazan toltet leeges ideje
> alatt el tudja
> raktarozni a haz hoigenye es a kazan teljesitmenye kozti kulonbseget.
>
> tehat ha a kazant minimalisan meg kell rakni ugy, hogy a nevleges
> 18kW-ot tolja 5 oran
> at (ennel kisebb toltettel nem alakul ki a franko eges), a lakas
> hoigenye atmeneti
> idoszakban meg 2kW (nekem amikor ugy gondolom hogy mostmar kellene
> futeni, akkor el is
> megy napi 3-4m3 gaz futesre) akkor 80kWh-t kell tudjon a puffer.

Azaz 288MJ, ami 60 fokos hőmérs.változásnál még mindig több, mint 1,1m3.
Szóval ezek a pufferek elég macerásan jönnek össze bojlerből. Összejönnek,
csak sok kell belőlük, és/vagy nagy.