[Epitesz-barkacs] puffer tartály

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 10., V, 15:42:58 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Nekem az első a legszimpatikusabb, de bazi drágán adják az ilyen
> tartályokat. Nem is vettem.

Vajon miért? Szerkezetileg elég egyszerű. Esetleg az a problémája, hogy
felül is kell akár egy teljes átmérőjű karimás, sokcsavaros kötést
csinálni? Vagy a rézcső drága bele?

Mivel ez egy fűtésvíz tartályban lenne, annak gondolom nem kell belül
zománcosnak lennie, a fűtésvíz elvileg nem korrozív, nincs
mészkőkirakódás. Tehát akár házilag is meg lehetne csinálni. Sőt, talán
még a nyomása is jóval kisebb, mint a hálózati vízé, persze nem árt, ha
tud olyasmit legalább.

Működésileg érdekelne, vajon hogy van megoldva, hogy a víz ne keveredjen
össze annak ellenére, hogy felül veszik ki a csővel a meleget. Talán van
egy csaknem teljes magasságú rézcsőrugó, amibe alulról megy bele a
hidegvíz, és felül jön ki a meleg, és közben rajta lassan lefelé áramlik a
fűtésvíz? Netán még egy henger alakú lemezzel le is van belül választva a
meleg víztömegtől? (Asszem én valahogy így csinálnám).