[Epitesz-barkacs] puffer tartály

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Jan. 10., V, 21:05:54 CET

a rez dragabb mint a koracel.
vagy nem?

vajk

________________________________
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Sun, 10 January, 2010 17:34:55
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] puffer tartály

szepygab at gmail.com wrote:

> Nagyátmérőjű, koracél bordáscsőből hajtanak spirált bele, megvan 30-
> 40 liter sz űrtartalma.
> Ahhoz, hogy folyamatosan tudja adni a melegvizet, át kell tudjon adni
> 20+ kW-ot, ehhez kell a felület és kell az áthaladási idő.

Ja, szóval nincs külön hmv tároló. It lehet a bibi.
Én pedig aszondom, hogy az a jó, ha van. Sőt, ha ki van egészítve villamos fűtéssel, amit szükséghelyzetben lehet használni.

> Szerintem azért ilyen drága (min 500 eFt), mert kevesen gyártják.

Na meg amit írtál, azért is. Vajon miért kell koracélnak lennie a csőnek? Van valami ellenjavallata a réznek?

> Nagy előnye az, hogy nem tárolsz többszáz liter használati vizet, nem
> alakulnak ki pangó vízterek, amik melegágyai lehetnek a legionella
> kórokozó szaporodásának.

Pangó vízterek mindenképpen kialakulnak, ha van bárhol lehetősége valami rossz kivitelezés miatt állandóan csak langyos víz kialakulásának. Ha viszont forró a víz (megvan 60 fok), akkor minden rendben.

Ekkora összeget nem ér meg.