[Epitesz-barkacs] vizhofok tartasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 14., Cs, 11:46:33 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Nyugodtan lehet rezsó, az is leszabályozható, kitöltési tényező
> alapján működik.

Nekem csak az a bajom a rezsóval meg a csőfűtőtesttel, merülőforralóval,
hogy a kádat hozzáköti galvanikusan a ketyere villamos rendszeréhez. A
külső rezsó pedig a hőnek csak egy részét adja át a kádnak. Az indukciós
viszont valami frenetikusan jó hatásfokkal működik.

> Öntöttvas kádhoz lenne ideális, az elég vastag, hogy finoman
> melegítve elvigye a hőt és ne ugorjon ki a kuncsaft.
> 1,8-2 kW a teljesítményük, azzal még a tojásait is megfőzheti.

:-)) Azért nem eszik olyan forrón a tojást!
Az indukciós rezsó érdekesen működő jószág, méregettem: a
hőfokszabályozójától nem csak a ki-bekapcsolgatás lesz befolyásolva, hanem
a bekapcsoláskori teljesítmény is. 3 fokozat van, kb 1, 1,4 és 1,8kW
körüli. (Mintha gyökkettő lenne az egyes fokozatok közötti arány kb.)
Ezeket kapcsolgatja a hőfoknak megfelelően. Nem emléxem pontosan, de
60-120 fokig van az 1kW körüli, 140-180 az 1,4 és 200-220 az 1,8.
(Azóta, amióta megvan, megittam már 1-2 vödörnyi teát. :-) Meg sütöttem
párszor mindenféle dinsztelt zöldséget tartalmazó rántottát teflon
vokban.)