[Epitesz-barkacs] vizhofok tartasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 14., Cs, 18:08:15 CET

gyapo wrote:

> Szerintem az enyem se eredeti (nem Kinabol jott),
> csak olyan alaku es feluletu, vagyis csupasz vas es gombolyu.

Jó, akkor az enyém meg (nemeredeti)^2. :-)

Én úgy értem, hogy eredeti, hogy funkcionálisan pont úgy használható. Az -
szerintem - tökmindegy, hogy azt a formát, amivel ezt el lehet érni, egy
kínai hályogkovács :) kalapálta ki, vagy egy üzemi présgép, mindketto
vasból, kb azonos falvastagság...

> Ha eleg sok cucc van benne, akkor Popey-fele kez
> kell hozza, hogy lobalni lehessen. Erre valo a
> lapat, amivel lehet forgatni benne a kajat.

Nem így muködik. Nem láttad még vmi tévében? Tologatják elore-hátra jó
gyorsan, és közben a nyelét is mozgatják le-föl, de az alja végig lent van
valamin, amin tud csúszni.

Pontosabban kb úgy néz ki, hogy kissé elore döntve megtolja elore, és
amikor hirtelen lelassítja, akkor a nyelét lefelé mozdítja, ettol a túlsó
széle felemelkedik, és az odatóduló étel, ami eleve felfelé lendült az
edény íve miatt, kap még egy felfelé irányuló sebességet. Kiemelkedik az
edénybol, és kissé átfordulva esik vissza. Alatta meg tuzhányó ereju :-)
láng van.

> Miert nem? A lenyeg a rovid fozesi ido de megse

Úgy te se tudsz sütni. Ahhoz, amit ok csinálnak, kell mondjuk 10kW. Nekem
ennél sokkal kevesebb áll rendelkezésemre. Persze tudnék csinálni akár
lángból, akár elektromosan sokkal többet is, de nekem nem igazán célom ez
a mozgatós, reptetos módi. Nekem van már régóta egy technológiám, aminél a
sütés alatt csinálok mást is, darabolok, elokészítem a további
belevalókat... így is elég hamar megvan, amit akarok. (Egyszeru kaják.)

> Abszolut nem, ott kizarolag a lapattal lehet ugykodni.

ahhoz nem kell vok. Akkor mást láttunk.

> Egyreszt a wokban is megpirul a hagyma, csak
> kozben mozgatni kell. Masreszt a lapos fenek pont
> a wokos mozgatast akadalyozza, nem tud kialakulni
> az az ives mozgas, aminek a vegen atfordul. Csak

Így van, de ha ezt lehetett kapni a célra, akkor ez van.
Van egy alu serpenyom is, ami tök elég lenne nekem, de azt nem veszi be az
indukciós.

> a hagyomanyos kevergetes marad, akkor viszont
> felulrol nem kerulnek olyan hatekonyan alulra a darabok, mint a wokban.

Nálam minden alul van. :-) A mennyiség miatt. Sohasem fordult elo, hogy
2-nél többen együnk olyat, amit én csinálok, de a 2 is ritka, egyedül
eszem meg, amit csinálok.

> Szoval szerintem a lapos fenekkel egyreszt
> elveszitettek a wok elonyet, masreszt semmit nem
> tudtak hozzatenni egy kozonseges fazek
> erenyeihez. Csak a langnelkuli tuzhelyeken valo hasznalhatosagot oldotta
> meg.

Nekem nem is vok kell, hanem egy edény, de ami kellene, az nem kapható,
ezért lett vok alakú teflon.

> En meg barkacsoltam egy femlemez hengert a gaztuzhelyre.

Eredetileg is az van? Nem csak valami egyszerubb valami? Mondjuk 2 szál
sima vas hosszában, amiken tudod csúsztatni az edényt elore-hátra, és
közben a gömbfelület kb ugyanolyan magasan marad, csak a nyéllel operálsz?

> Nem vagyok Tefalban tajekozott, de akarhany
> aruhazba megyek, garmadaval allnak az edenyek a
> polcon. Van valami speci oka, hogy pont Tefalt keresel?

Nincs, de ilyen kisebb, függoleges oldalfalú, belül teflon bevonatú, alul
indukciósra is alkamas felületu edényt keresek. Na ez nincs - egyelore.
Gagyi teflonosat (amilyeneket a cigányok árulnak, esetleg szürke
festék...) nem veszek semmiképpen.