[Epitesz-barkacs] vizhofok tartasa

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 14., Cs, 15:25:54 CET

>Azért írtam, hogy teflon. Tefal, az oldalukon
>meg lehet találni. Szóval nem eredeti vok, csak olyasmi az alakja.

Szerintem az enyem se eredeti (nem Kinabol jott),
csak olyan alaku es feluletu, vagyis csupasz vas es gombolyu.

>Az eredetit bika lángon kell használni, és a
>használat lényege, hogy úgy rángatják, hogy a
>kereksége miatt felrepül a végében a kaja, és átfordulva esik vissza.

Ha eleg sok cucc van benne, akkor Popey-fele kez
kell hozza, hogy lobalni lehessen. Erre valo a
lapat, amivel lehet forgatni benne a kajat.

>Na én nem akarok így sütni.

Miert nem? A lenyeg a rovid fozesi ido de megse
egjen meg az edeny feluletevel erintkezo etel. A
kinaiak szeirnt 80 % az elokeszulet es 20 % a fozes.

>A kerek mélyedésû indukciós ketyerébe rakott
>vokkal se lehetne, mert ott még csak nem is tudja tologatni.

Abszolut nem, ott kizarolag a lapattal lehet ugykodni.

>Azért jó, ha van sík rész is az alján, mert ha
>pl hagymát pirítok, akkor egy egyenletes rétegvastagságban tud pirulni.

Egyreszt a wokban is megpirul a hagyma, csak
kozben mozgatni kell. Masreszt a lapos fenek pont
a wokos mozgatast akadalyozza, nem tud kialakulni
az az ives mozgas, aminek a vegen atfordul. Csak
a hagyomanyos kevergetes marad, akkor viszont
felulrol nem kerulnek olyan hatekonyan alulra a darabok, mint a wokban.
Szoval szerintem a lapos fenekkel egyreszt
elveszitettek a wok elonyet, masreszt semmit nem
tudtak hozzatenni egy kozonseges fazek
erenyeihez. Csak a langnelkuli tuzhelyeken valo hasznalhatosagot oldotta meg.
En meg barkacsoltam egy femlemez hengert a gaztuzhelyre.

>Kerestem olyan tefal edényt is, ami függõleges
>oldalfalú, és nem 24, hanem mondjuk csak15-16
>centi átmérõjû, szóval akkora, mint a vok alakú
>edényem melegedõ alja, de nincs. :(

Nem vagyok Tefalban tajekozott, de akarhany
aruhazba megyek, garmadaval allnak az edenyek a
polcon. Van valami speci oka, hogy pont Tefalt keresel?

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu