[Epitesz-barkacs] vizhofok tartasa

gyapo gyapo at freemail.hu
2010. Jan. 14., Cs, 21:46:37 CET

>Jó, akkor az enyém meg (nemeredeti)^2. :-)
>
>Én úgy értem, hogy eredeti, hogy funkcionálisan
>pont úgy használható. Az - szerintem -
>tökmindegy, hogy azt a formát, amivel ezt el
>lehet érni, egy kínai hályogkovács :) kalapálta
>ki, vagy egy üzemi présgép, mindketto vasból, kb azonos falvastagság...

Nem tudom, esetleg a vastagsag vagy az atmero
kulonbozhet, de szerintem a kinaiak is tobbfele meretet hasznalnak.

>Nem így muködik. Nem láttad még vmi tévében?
>Tologatják elore-hátra jó gyorsan, és közben a
>nyelét is mozgatják le-föl, de az alja végig
>lent van valamin, amin tud csúszni.

Nem, ezt meg nem lattam. Pedig szoktam nezegetni
fozos musorokat. Mindig vagy a razogatast latom,
ekkor a razogatas idejere leveszik a tuzrol, vagy
a tuzon a billegtetost. Huzgalni nem lehet, mert
mindig kerek a wokot tarto keret, melyedes.

>Pontosabban kb úgy néz ki, hogy kissé elore
>döntve megtolja elore, és amikor hirtelen
>lelassítja, akkor a nyelét lefelé mozdítja,
>ettol a túlsó széle felemelkedik, és az
>odatóduló étel, ami eleve felfelé lendült az
>edény íve miatt, kap még egy felfelé irányuló
>sebességet. Kiemelkedik az edénybol, és kissé
>átfordulva esik vissza. Alatta meg tuzhányó ereju :-) láng van.

Ez a razogatos modszer, de ilyenkor nincs a lang folott.

>Eredetileg is az van? Nem csak valami egyszerubb
>valami? Mondjuk 2 szál sima vas hosszában,
>amiken tudod csúsztatni az edényt elore-hátra,
>és közben a gömbfelület kb ugyanolyan magasan marad, csak a nyéllel operálsz?

Ezt a ket sines megoldast meg nem lattam sehol.
Vagy olyan mint egy normal gaztuzhely, csak
melyebben van a lang es magyobb a nyilas a
keresztvason, ugy hogy szepen megall rajta a wok,
vagy egy kerek krater, mint egy tuzhanyon. En a
langot nem tudtam sullyeszteni, ezert a henger,
az megemeli a wokot. Jol bevalt, a gaztuzhely
legnagyobb langjara teszem, akkor eleg hot tud
adni. Egyeb kajakat is gyorsabban tudok benne
csinalni. De meg kell szokni, hogy nem lehet otthagyni, keverni kell.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu