[Epitesz-barkacs] vizhofok tartasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 14., Cs, 22:02:06 CET

gyapo wrote:

> Nem tudom, esetleg a vastagsag vagy az atmero
> kulonbozhet, de szerintem a kinaiak is tobbfele meretet hasznalnak.

szerintem a nagy különbség abban van, aki az edény nyelét fogja. :-) meg
abban, amit beleraknak, végül abban, ami ég alatta.

> Nem, ezt meg nem lattam. Pedig szoktam nezegetni
> fozos musorokat.

Az más, főzős műsorban nem látható, én vmi útifilmben láttam. Tehát a
helyszínen filmeztek.

> Mindig vagy a razogatast latom,
> ekkor a razogatas idejere leveszik a tuzrol, vagy
> a tuzon a billegtetost. Huzgalni nem lehet, mert
> mindig kerek a wokot tarto keret, melyedes.

Mo-on. :-) Ott nemtom, milyen, nem figyeltem meg, illetve az operatőr nem
exponálta ki ezt a részét, csak az maradt meg bennem, amit elmeséltem. Az
is nagyon látványos volt. Nem szaroztak, úgy repkedett-forgott az étel,
hogy csak néztem.

Máris egy ötlet: mini betonkeverő alakú edény, forog benne az étel, és az
egész edény forró, mint a fene. Nincs lehetősége sehol megpihenni egy
darabka ételnek se. :-) Sőt, ez működne úgy is, ha egyszerre 50 kiló kaját
kéne megcsinálni. :-)

> Ez a razogatos modszer, de ilyenkor nincs a lang folott.

Nálunk. Ott meg igen. Le se veszi egy pillantra sem. Kihangsúlyozták, hogy
"tűzhányószerű lángon" használják.

> Ezt a ket sines megoldast meg nem lattam sehol.

Én sem, csak logikailag gondoltam rá, mert ez lehetővé teszi, hogy láng
fölött mozgassák előre-hátra az edényt. Persze lehet neki egy pontja, ahol
meg is áll. Pl ott, ahol a két vas körbe kiöblösödik úgy, hogy beleillik
pont a gömbfelület.

> Vagy olyan mint egy normal gaztuzhely, csak
> melyebben van a lang es magyobb a nyilas a
> keresztvason, ugy hogy szepen megall rajta a wok,
> vagy egy kerek krater, mint egy tuzhanyon. En a
> langot nem tudtam sullyeszteni, ezert a henger,
> az megemeli a wokot. Jol bevalt, a gaztuzhely
> legnagyobb langjara teszem, akkor eleg hot tud
> adni. Egyeb kajakat is gyorsabban tudok benne
> csinalni. De meg kell szokni, hogy nem lehet otthagyni, keverni kell.

Biztos jópofa, amit csináltál. Ott lehet hagyni, csak arra az időre le
kell venni a lángot.
Ez az indukciós meg tök jó ebből a szempontból, mert ahogy leveszem a
beállítást egy kisebb hőfokra, azonnal leáll a hőtermelés, és csak akkor
indul el, amikor az edény alja le nem hűl. Hőntartásra is jó, meg ha nem
akarom, hogy odaégjen a cucc, amíg valami másik művelettel még nem
készültem el. De még gyakorolni kell az egészet. (Én nem tudok főzni,
sütni, csak van pár dolog, amit magamnak csinálgattam, azokat egészítgetem
most ki, mindezt a saját kedvtelésemre. A fő inspiráció az volt, hogy
láttam, lehet zöldségeket is dinsztelni. Na ezeket végigpróbálgatom. Azt
látom már, hogy az nem olyan nagyon frankó, ha répa is van benne, de azért
ehető. :) Majd szétnézek a jókaja.hu-n is, hogy nincsenek-e nem bonyolult
ilyen zöldséges akármik. Az benne a jó, hogy a hozzáfogástól a készig
megvan negyedóra alatt, de lehet, hogy akkor elhúztam. Nem szeretek semmit
forrón enni, kirakom a tányérra kis részét, az gyorsan kihül, és mire a
következőt adagot veszem, már az is ehető.