[Epitesz-barkacs] elektromos_kapu_mu_ha_ha_ha

Lord Hamilton minyu at freemail.hu
2010. Jan. 18., H, 00:59:41 CET

----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com>
To: "Amatőr építészek és barkácsolók klubja" <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Sunday, January 17, 2010 6:12 PM
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] elektromos_kapu_mu_ha_ha_ha

Balázs Bámer wrote:

> Malacperzselőt nem úgy használják, hogy spricceljen belőle az anyag.

Persze, nem is olyan hatásos, mint ami lenne az, amit írtam. Sőt,
szerintem a malacperzselő inkább dühítésre jó. Rövid a lángja. (Nekem is
van.)

Annyira bakfity egy szerkezet, hogy próbáltam vele pl jeget olvasztani,
teljesen rossz a hatékonysága.

Itt kötözködnék veled egy kicsit. Bár abban igazad van, hogy jégolvasztásra
alkalmatlan, de tedd a lángjába mondjuk 4 másodpercre az ujjad, máris nem
lesz bakfitty.

A következő teóriával is van némi gond. A mostani autók "kompjúterrel"
vannak ellátva. Nem hiszem, hogy vígan, dalolva vennék ezt a kondenzátoros
megoldást.

Viszont érdekesebb megoldás, hogy leér a földre valami szonda, ami egy
nagyfesz táp földpontja, és a kasznit a szükséges pillanatban felnyomja
valami bazi feszre, mondjuk 10-20 kV-ra. Nincs kizárva, hogy aki ezt
megkapja, minimum átmentileg eszméletét veszti. Asszem egy autónak nF
nagyságrendű a kapacitása. Legyen 1nF, ez 10kV-on 50mJ, asszem a
nemveszélyes kategória. De ki kéne mérni. A villanypásztorokban nem
emléxem, mi a megengedhető, de mintha több J is lehetne.