[Epitesz-barkacs] Fw: padló alátét

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Jan. 20., Sze, 13:30:58 CET

Szervusz Szépygab!

> Ez meg a parafa eseten is elofordulhat. mert a padlora valoknak olyan
> vastag muanyag bevonatuk van, hogy szinte pvc-padlonak tapinatad

Amúgy mindenféle drága padló hőszigetelés helyett továbbra is
népszerűsíteném a hagyományos módszert. Meg lehet annyival fejelni,
hogy teljes aljzat-vízszigetelést csinálunk, ami azért nagyon jó, de
nálunk a falak szigeteletlensége miatt elmaradt.

Nálunk az anyaföldre jött olyan 20 cm kulékavics (nincs 3 cm-nél
kisebb benne), erre geotextil, ötször tízcentis párnafák úgy
félméterenként, közé szárított homok, majd hajópadló (tömör fa, nem
szalagparketta). Ha jó volt 100-200 évvel ezelőtt, most is jó lesz.
Még külső lábazati szigetelés nélkül is tök jó rajta mezítláb sétálni,
a homok meg kavics nagyon sokat szigetel a 2 cm fa mellett. A kavics
azért fontos, mert megszakítja a kapilláris vízvezetést a padló felé,
ott már csak a talajpára van, ami kimegy a padló résein meg körbe a
fal mellett. Persze jó lenne aljzatszigetelés, de a szerkezet anélkül
is időtálló, ha rendes anyagokból van, nem ázik kint a fal alja stb.
Az összes föld felé néző fafelületet gomba ellen kezeltem meg olajjal
is beeresztettük, hogy ne korhadjon.

Eddig két helyen bontottuk (-: 1 és 2,5 év után, semmi baja nem volt.
Az egyik bontás oka ajtó odébbrakása volt, a másik pedig csőtörés.

szia: Balázs