[Epitesz-barkacs] Fw: padló alátét

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 20., Sze, 14:12:12 CET

Balázs Bámer wrote:

> Nálunk az anyaföldre jött olyan 20 cm kulékavics (nincs 3 cm-nél
> kisebb benne), erre geotextil, ötször tízcentis párnafák úgy
> félméterenként, közé szárított homok, majd hajópadló (tömör fa, nem
> szalagparketta). Ha jó volt 100-200 évvel ezelőtt, most is jó lesz.
> Még külső lábazati szigetelés nélkül is tök jó rajta mezítláb sétálni,

Ez teljesen a padló anyagától függ, hogy célszerű-e is vajon. Szálka mehet
a talpatokba idővel. Szóval, ha jófajta fából van, és valami olyasmivel
van lekezelve, amitől ez nem fordulhat elő, valamint nem is nyikorog (ami
a régieket rohadtul nem zavarta), akkor még jó is lehet.

Emellett a rétegrend mellett is szerintem fontos dolog, hogy a ház alul
körbe legyen szigetelve. Régen nem volt annyira fontos, mára ez sokat
változott.