[Epitesz-barkacs] Fw: padló alátét

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 20., Sze, 14:29:57 CET

Zsolt wrote:

> akkor még nem láttad azt a járdát és padkát ami a ház körül van.
> a helységek amúgy is ki lesznek ürítve a nyáron.

Lehet, de akkora gond nem lehet. Régen se vitték túlzásba az ilyesmit. Na
meg a nyakam rátenném, hogy a házfal és a járda között van már eleve egy
jókora rés.

Azt a megoldást is el tudnám képzelni, hogy akár kölcsönzőből betonvágó,
tárcsás masina, és a falnál végigvágni a szükséges vastagságban, majd
térdelőgumi a térdre, és kőműves kalapáccsal meg szeneslapátkával kiszedni
a szükséges talajmélységben. Elég hamar megvan, ha valaki nem olyan kövér,
mint én. (Én kiadtam ezt a melót, és a srác igen gyorsan megcsinálta,
pedig tele volt nőve mindenféle vadszőlő gyökerekkel, szóval szenvedményes
meló volt.)

> biztosan lesz valami pára kicsapódás, de mivel a padló valószínűleg soha
> nem
> lesz 20-22 foknál melegebb és ez a sok réteg (amit felsoroltam) miatt
> elég
> nagy átmentet képez az 5-10 fok és a benti levegő között, így a mostani
> éppen 42 % páratartalom mellett sem hiszem, hogy tocsogós lenne bármikor
> is
> a PE fólia alatt.

Ilyen ménkű vékony szigetelőrétegek mellett az is lehet, hogy nem alatt,
hanem rajta.

> Nem is beszélve, hogy tegnap csak 34 % volt a
> páratartalom, most is csak azért 42% mert kint egyáltalán nem száradnak
> ruhák és be lett hozva a ruhaszárító.

Végülis, ha ez tuti, de össze se mérhető azzal, ha kintről van szigetelve.
Nyáron is sokat számít: a nagy tömegű talaj jó sokáig hűvöset képes
tartani a nyári kánikulaidőszak legalábbis elején. De ügyesen használva a
nagy hőkapacot (éjszakai szellőztetés, nappali becsukás) egész nap lehet
egész jó a hőmérséklet. A le nem zárt pára is jobb ilyenkor, mert a
nagytömegű talaj nyelni is tud, amire ilyenkor szükség is van. Télen pedig
visszaadja. A 34% nem valami sok, nem egészséges.

Igaz, hogy pl a radon szempontjából a lezárás a jobb.