[Epitesz-barkacs] hoszig alulrol

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Jan. 23., Szo, 13:34:43 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egyik alternatíva:
> a tető felől párazáró réteg és a tetőraktár padlója egy OSB lap lenne
> alulról a gerendaközöket kellene kibélelnem

Nem jó rétegrend, a párazárást mindig a hőszigetelésen belül kell
használni, különben a hőszigetelés külső oldalán a fóliánál csurom víz
lesz minden.

> másik alternatíva:
> a tetőraktár felől kapna 20cm hungarocell táblákat és úgy kapna
> egy fóliát, és a tetejére osb lapot (ami a járófelület is lenne egyben)
> de ekkor az EPS80 helyett valamelyik terhelhető EPS kellene

20cm vastag hungarocell? Ha a ház többi része is ilyen minőségű
szigeteléssel van vagy lesz ellátva, akkor csak helyeselni tudom. Ha a
többi rész marad (tégla meg mifene, régi ajtók-ablakok), akkor
értelmetlenül sok.
A probléma meg ugyanaz, mint fentebb: nem jó, ha kívül van a fólia.

> egyik se szép megoldás, de hirtelen nem is látok jobb alternatívát

szerintem a szép megoldás az, ha alul meghagyod azt, ami most van, és
felül hőszigetelsz. Ha a hely (magasság) fontos, akkor vékonyabb
hungarocellel vagy valami járható kőzetgyapottal, meg hát rá az a réteg,
amin járni is lehet.
A helytakarékos (amikor felül még kevésbé csökken a hely) meg az, hogy
alul telerakod hőszigeteléssel a gerendaközöket, és lefelé menet: párazáró
fólia, meg valami álmennyezeti burkolat lemez következik. Felül meg valami
olyan fólia, ami megakadályozza, hogy leömöljön a víz, ami esetleg a
padlóra jut beázásból vagy vízkiömlésből fakadóan. A szigetelőrétegnek
oldalirányban kellhet valami szellőzés, bármi is az.