[Epitesz-barkacs] hoszig alulrol

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Jan. 23., Szo, 19:17:57 CET

Szervusz Mágus!

> Nem jó rétegrend, a párazárást mindig a hőszigetelésen belül kell
> használni, különben a hőszigetelés külső oldalán a fóliánál csurom víz

De szerintem a fafödém tetején sem szerencsés párazárni, mert ott is
megrekedhet pl. a fürdőszoba, konyha párája. Lehet, hogy elvileg ott
nem alakul ki harmatpont, de tőlem valahogy nagyon idegen fát így
becsomagolni.

Én a nálunk használt megoldást ajánlom: gondolom nem csak 25 mm deszka
most a födém, azaz föntről por stb már nem jut le. Nekünk natúr deszka
volt, ráment páraáteresztő tetőfólia. Erre élére állítva 5x20 cm-es
pallók, a közökbe Isocell (persze más is jó) cellulózpehely
hőszigetelés befújva. Ezt végül ledeszkáztam. Ja, nekünk 25 cm és van
még egy réteg féltégla hőkapacitásnak, ez persze opcionális.

> 20cm vastag hungarocell? Ha a ház többi része is ilyen minőségű
> szigeteléssel van vagy lesz ellátva, akkor csak helyeselni tudom. Ha a
> többi rész marad (tégla meg mifene, régi ajtók-ablakok), akkor
> értelmetlenül sok.

A födém az a felület, ahol a legtöbb hő megy ki négyzetméterenként. Ha
most ezt meg tudja fogni, csak nyerhet vele. Ha nélkülözni tudja a
padlást, az is lehetséges, hogy először csak fele vastagságú
szigetelést csinál, ez hungarocellből, pehelyből is lehetséges. Lesz
lóvé, mehet tovább.

szia: Balázs