[Epitesz-barkacs] hoszig alulrol

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Jan. 24., V, 11:08:20 CET

tudom mar kicsit lefutott a tema, de azert nehany tevhitet szeretnek eloszlatni.

az eps100 neveben a 100 azt jekenti, hogy 100kPa hatasara megy ossze 10%-ot.
szoval a tetoterbe miert kellene eps100-at tenni?? total felesleges.

az eps30 30kPa-tol megy ossze 10%-ot. ez a 30kPa ez ugye 3 tonna/m3. megneznem azt a padlast, aminek a terhelhetosege ennek a harmadat eleri... a valos terheleserol meg nem is beszelve.

az austrotherm doksija szerint is mehet fodembe, ha felette parnafan levo burkolat van.

es ha nem parnafan, akkor mi van? fent lattuk, hogy tulterhelve tuti nem lesz.

es messze nem tennek 2x15mm osb-t. plane hogy ez maga kb 3000ft/m2. neked a padlasomon 1x15mm osb van, 60 centinkent parnafazva. behajlik a 110 kilom alatt, de padlasnak tokeletesen elmegy. akkor ehhez kepest a teljes feluleten alatamasztott modinal siman eleg lehet a 10mm osb. ket retegbol kell az epst csinalni. a felso 2cm-es retegben ki lehet hagyni a 10cm szeles csikokat, ahova az osb toldasa ala 10-15mm-es osb-bol vagott csikokat teszunk, amikhez a fedes szelet csavarozzuk.

vajk